רולס-רויס גוסט Extended Wheelbase, כך זה נראה מבפניםסין היא השוק השני בגודלו עבור מותג העילית רולס-רויס, אחרי צפון אמריקה, והוא רק גדל. זו הסיבה להשקת גרסה מוארכת לרולס-רוייס גוסט במסגרת תערוכת הרכב בשנגחאי. מדובר בואריאציה מוארכת בבסיס גלגליה בכ-17 ס"מ שמקבלת את השם הלא פחות ארוך 'רולס-רויס גוסט Extended Wheelbase'. הרולס-רויס ה"קטנה" שבהיצע מתהדרת באורך כולל של כ-540 ס"מ ובסיס גלגלים של כ-330 ס"מ בימים כתיקונם, כאשר בגרסת ה- Extended Wheelbase נמצא 347 ס"מ בין הסרנים ואורך כולל של 557 ס"מ. בכך עדיין נשמר הפער בין הגוסט לפאנטום הגדולה יותר, כאשר בגרסה ה"סטנדרטית" אורך הפאנטום עומד על 583 ס"מ ובסיסי הגלגלים על 357 ס"מ ובגרסה המוארכת של הפאנטום מדובר על 609 ו-382 ס"מ בהתאמה.
גם בגרסת ה- Extended Wheelbaseשל הגוסט משרת מנוע V12 בנפח 6.6 ליטר עם 570 כ"ס עם הבטחה להטיס גם ואריאציה זו מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.0 שניות בלבד!

תסריט והגשה: רוני שטרן צילום ועריכה: דימה קונופליוב

ברולס-רויס טוענים שרוב רובה של תוספת האורך מוקדש למקום עבור ברכי הנוסעים מאחור, שנהנים עתה ממרווח כפול מבגוסט ה"קצרה". בנוסף לתוספת באורך מותקן בגוסט הארוכה חלון-גג בגודל כפול מהמוצע בגוסט ה"סטנדרטית". מעבר לכך רשימות האבזור– המוכרת והנדיבה לכשעצמה – של הגוסט לא השתנתה. אבל אל דאגה, לא אמורות להישאר בקשות או דרישות לא ממומשות.

עד סוף שנה זו תימכר הרולס-רויס גוסט Extended Wheelbase במספרים מוגבלים בשוק הסיני בלבד כאשר בשנה הבאה תוצע גרסה זו בהיצע של כל סוכנויות רולס-רויס בעולם. על פי רולס-רויס: "הגוסט Extended Wheelbase מיועדת לאלו החפצים לבחור בין נהיגה עצמית במכוניתם לבין נהיגה באמצעות נהג." כנראה שמדובר בביקוש שנבחן ונבדק לעומק והמבטיח שיימצאו מספיק רוכשים שיסכימו לשלם כ-460,000 יורו עבור תוספת האורך האמורה (בסין, בתרגום למחירי אירופה) וזאת בהשוואה לכ-250,000 יורו "בלבד" שעולה הגרסה הרגילה של הגוסט.