החיפושית החדשה-חדשה
פולקסווגן לא שוכחת את התרומה של החיפושית המקורית ליצירת קונצרן הרכב הגדול ביותר באירופה, ומציגה דור שלישי למכונית שמייצגת אותה יותר מכל. זהו דור שני מאז הוצגה "החיפושית החדשה" בשנת 1998, הפעם כגרסת רטרו עם הנעה ומנוע קדמיים ועל בסיס גולף דור רביעי. הדור החדש מבוסס על הפלטפורמה הקומפקטית החדשה של פולקסווגן, ויחלוק מכלולים עם הג'טה שהוצגה לאחרונה והגולף הנוכחית. הפעם לחיפושית יש באמריקה שתי מתחרות שלא היו בזמן השקתה: מיני של ב.מ.וו וה-500 של פיאט.
החיפושית החדשה הושקה במקביל בגרמניה, סין וארה"ב. בהתאם לשוק, היא תוצע עם מבחר של מנועים שיכלול יחידות בנזין בנפח של בין 1.2 ליטר (מוגדש, 105 כ"ס) ל-2.5 ליטר (170 כ"ס). כן יוצעו מנועי 1.4 ליטר עם 160 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 200 כ"ס. כל המנועים הללו ישודכו לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמד בתוספת תשלום. לצד מנועי הבנזין, יהיו גם צמד מנועי טורבו-דיזל, הבסיסי בנפח 1.6 ליטר (105 כ"ס), הבכיר בנפח 2.0 ליטר עם 140 כ"ס.
החיפושית החדשה-חדשה: דור שלישי לסמל
צילום: מנהל

החיפושית החדשה גדולה מקודמתה, אך נמוכה יותר. אורכה עומד על 428 ס"מ (20+), רוחבה על 181 ס"מ (9.5+) וגובהה על 149 ס"מ (1-). בסיס הגלגלים עמד על 254 ס"מ (3+). בפולקסווגן מבטיחים כי הדגם החדש ישפר את נקודת התורפה העיקרית של הדור היוצא, מרווח מצומצם לנוסעים, וגם תא המטען צמח משמעותית מ-209 ליטר ל-310.
החיפושית דור 3 תוצע בשלוש רמות גימור: ביטל (Beetle), דיזיין (Design) וספורט (Sport), ועם המנועים הבכירים יוצע גם הספויילר האחורי הגדול שמופיע בתמונות הרשמיות. ספק אם פולקסווגן תחזור על ההרפתקה של החיפושית RSi שהוצעה בראשית שנות ה-2000, גרסה ספורטיבית שהייתה יקרה מאוד ולא זכתה לביקוש רב.