יגואר E-טייפ
מזל טוב ליגואר E-טייפ, שחוגגת השנה 50 שנה להצגתה בתערוכת ז'נבה של 1961. חצי מאה חלפה, ויגואר מציינת יומולדת השנה באותה התערוכה ממש. ה-E-טייפ היא מכונית ספורט שהוצעה במרכב קופה וקבריולה, והייתה אחת המכוניות המהירות ביותר בעת הצגתה, עם מהירות מרבית של 240 קמ"ש בגרסת ה-4.2 ליטר (המהירות הגבוהה ביותר לרכב סדרתי ב-1963). המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש ארך במכונית הספורט היוקרתית כשבע שניות בלבד, נתון מעולה לתקופתה.
יומולדת שמח: יגואר E-טייפ חוגגת 50 שנה
צילום: מנהל
שער של ספר שמפרסמת יגואר לכבוד 50 שנה ל-E-טייפ
מאז השקתה, ה-E-טייפ זכתה להצלחה רבה ולשבחים בזכות עיצובה החיצוני המרשים, שהציע מכסה מנוע ארוך מאוד ותא נוסעים הנמצא מאחור, כמעט על הסרן האחורי. ה-E-טייפ זכתה לפרסי עיצוב רבים, דורגה כאחת המכוניות היפות ביותר מעולם כמעט בכל מגזין נחשב, ואף הוגדרה על-ידי אנזו פרארי המנוח, מייסד פרארי, כמכונית היפה ביותר אי-פעם לטעמו.
יומולדת שמח: יגואר E-טייפ חוגגת 50 שנה
צילום: מנהל

יגואר מכרה עם השנים כ-70,000 יחידות של ה-E-טייפ, ששווקה במשך 14 שנה בין 1961 ל-1975. היא זכורה עד היום כאחת מסמלי המותג, שידע עם השנים עליות ומורדות ואף עבר לבעלות פורד בשנות ה-90, ומשם לבעלות הודית בשנות ה-2000. אבל ה-E-טייפ רק ממשיכה לעלות בערכה בעיני אספנים וחובבי מכוניות קלאסיות, ויגואר תקדיש לכבודה את השנה הקרובה במספר אירועים מיוחדים. השיא יהיה בחודש יולי, אז תוקדש תערוכת הרכב של גודווד ("פסטיבל המהירות של גודווד") למכונית הספורט הקלאסית.
יומולדת שמח: יגואר E-טייפ חוגגת 50 שנה
צילום: מנהל
אב-טיפוס של ה-E-טייפ טרם הוצגה רשמית בעיצובה המוכר
מפרט טכני: יגואר E-טייפ 3.8 משנת 1961
מנוע - שישה צילינדרים בטור
נפח - 3.8 ליטר (3,781 סמ"ק)
הספק - 265 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט - 36 קג"מ ב-4,000 סל"ד
תיבת הילוכים - ידנית, ארבעה הילוכים
הנעה - אחורית
97-0 קמ"ש (60 מייל לשעה) - 7.5 שניות (הערכה)
מהירות מרבית - 224 קמ"ש
אורך - 437.5 ס"מ
רוחב - 166 ס"מ
גובה - 122.5 ס"מ
בסיס גלגלים - 244 ס"מ
משקל עצמי - 1,234 ק"ג