אודי A3 סדאן, בינתיים לתצוגה
תערוכת ז'נבה הנערכת בימים אלה, מהווה במה להשקתה של חברה חדשה במשפחת ה-A3 של אודי. הפעם מדובר בגרסת סדאן, שמצטרפת לראשונה להיצע הגרסאות שכלל עד עתה האצ'בק (שלוש או חמש דלתות) וקבריולה רכת גג.
הדור הבא של ה-A3, שמשווקת בדור השני כבר כשמונה שנים, צפוי להיחשף בתוך פחות משנה. באופן יוצא דופן, אודי בחרה לעורר את העניין הראשוני בו דווקא עם גרסת סדאן, שללא ספק תהיה פחות חשובה באירופה אך מעניינת מאוד לישראל ואמריקה. המכונית שהוצגה בז'נבה מוגדרת כדגם תצוגה, אך תגיע לייצור כמעט ללא שינויים.
באודי מספרים כי מכונית התצוגה מבוססת על פלטפורמת ה-RS 3 ספורטבק, אך היא כמובן ארוכה יותר עם אורך של 444 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ וגובה של 139 ס"מ. המשקל העצמי של המכונית עומד על 1,540 ק"ג, נתון המושג בין היתר באמצעות שימוש נרחב באלומיניום (דלתות, מכסה מנוע, תא מטען) ושימוש מצומצם בסיבי פחם (מראות, סבכה קדמית).
אודי A3 סדאן הוצגה בז'נבה
צילום: מנהל
בגרסת התצוגה, אודי A3 סדאן צוידה במנוע 2.5 ליטר מוגדש עם חמישה צילינדרים שמגיע מה-RS 3. המנוע מספק 408 כ"ס ו-51 קג"מ (לעומת 340 כ"ס ו-45.8 קג"מ ב-RS 3), ומעביר את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. נתוני הביצועים מרשימים: 4.1 שניות בלבד מעמידה ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת בתנאי מעבדה על 11 ק"מ לליטר, ופליטת CO2 ממוצעת על 212 גרם לק"מ.