בכל המתלים מוצעים בולמי זעזועים מתכווננים בקוטר 36 מ"מ, הגדול בתחום. מהלכם – יותר מ-25 ס"מ
שוק ה-Side-by Side בתנופה; אל הטנדרונים או הבאגים הקומפקטיים, שהחלו כאבולוציה של ה'טרקטורונים' בארה"ב , מצטרפים עוד ועוד מתחרים ויצרניות נוספות המעוניינים לנגוס בנתח מהעוגה. לאחר שימאהה, פולריס (עם ה-RZR המוכר גם אצלנו וה-RZR לארבעה שנמכר בארה"ב) וקאוואסאקי (עם הטריקס שאף נבחן גם אצלנו) הצטרפו לז'אנר עם כלים שפנו יותר לצד הפנאי, הספורט ואף האטרף של המשוואה היה זה רק עניין של זמן עד שלבומברדייה תהיה תשובה.
ואכן, מזה מספר שנים נשואות עיני חובבי התחום – בעיקר חובבי טיולים ונהיגת שטח בארה"ב – אל עבר יצרנית הענק הקנדית, המייצרת לצד מטוסים, רכבות, אופנועי שלג ועוד גם טרקטורונים תחת שם המותג Can-Am. הציפייה לראות מתחרה ראוי מבית היצרנית המצליחה, המוכרת בכלים הספורטיביים והקיצוניים שלה הגיעה לפני מספר ימים לקיצה, עם השקת הקאן-אם קומנדר.
זהו ה- Side-by Side הראשון של החברה (הכוונה למעין באגי בו יושבים הנוסעים כבמכונית זה לצד זה) וכצפוי הכיוון הוא הרבה יותר אטרף וביצועים – פחות יכולת גרירת עוקבי מים ונשיאת שקי תערובת לעופות.
נראה שלקאן-אם היתה סיבה טובה "לקחת את הזמן" שכן ע"י התרשמות ראשונה מהמפרט הטכני כמו גם, כמובן, מהצילומים – התוצאה בהחלט ומרשימה, ולמתחרות יש סיבה אמיתית לדאגה; העיצוב הוא עניין של טעם אך לא נראה שיהיו חילוקי דעות לגבי המסר אותו הוא מעביר: אטרף, אקשן וביצועים. הניירות מחזקים את הפוזה. הקומנדר מוצע בשתי ואריאציות עיקריות: Rotax 800 EFI עם 71 כ"ס ו- Rotax 1000 EFI עם 83 כ"ס – זה האחרון, אגב, הוא החזק בשוק. השם מדגיש את יצרן המנועים, ונזכיר שהיצרנית האוסטרית הנודעת שייכת לבומברדייה. הרעיון הוא לפנות לקהל יעד כמה שיותר גדול למן ההתחלה, עם שתי אופציות הספק (שני המנועים בתצורת V2 ועם הזרקת דלק) ו-5 חבילות אבזור. הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים בלבד או אל כל הגלגלים באמצעות גיר רציף. הדיפרנציאל הקדמי מוגבל החלקה ומגיע עד לנעילה של 100%. על הבלימה אמונים דיסקים בקוטר 214 מ"מ. נפח מיכל הדלק עומד על כמעט 32 ליטר. מרווח הגחון המכובד – 28 ס"מ מינימאליים – מתאפשר בין היתר הודות לגלגלים הגדולים בקוטר 26 אינץ', על חישוקי 12 או 14 אינץ', תלוי בגרסה. כושר הגרירה המרבי עומד על כ-450 ק"ג.

בקאן-אם מציינים חידוש מעניין בתחום, שאמור לפתור בעיה מוכרת: השליטה בדוושת התאוצה ומניעת הקפיצות ו"מכות הגז" המאפיינת נהיגה בכלים כאלו בשטח תובעני. למערכת קוראים Intelligent Throttle Control, או בקיצור ITC, והיא למעשה מערכת שליטה 'על חוט' העובדת תוך שיתוף פעולה אלקטרוני בין הדוושה למערכת ההזרקה, תוך נטרול חלק גדול מהמכות. בכך אמורה להתקבל נהיגה חלקה בהרבה מהמוכר בתחום.

עוד חידוש הוא הארגז האחורי הדו-קומתי; מלמעלה מדובר בארגז מטען סטנדרטי – קומפקטי וקטן למדי כמקובל אצל כלים ספורטיביים יותר – עליו ניתן להעמיס כ-180 ק"ג. מתחתיו יש מעין מגירה גדולה, נסגרת בדלת עמידה במים, לתוכה ניתן לדחוף ציוד שרצוי שלא יתפזר או יירטב במשקל של עד 90 ק"ג.
המחיר בארה"ב מתחיל בכ-11,700$. אצלנו? עד סוף שנה זו.