עבור גולשי 'אוטו', השם אולטימה אמור להיות מוכר היטב. מדובר במכונית-קיט בריטית קיצונית שהיא שוברת שיאים סדרתית – עובדה ראויה לציון במיוחד לאור מחירה הזול (ביותר) לעומת כל מכונית-על מוכרת. בשנים האחרונות ניפצו גרסאות-קצה של האולטימה GTR (אשר מוצעת עם מספר אופציות מנוע, כולן על בסיס V8 של GM) שוב ושוב את השיא במבחן הקלסי של 0-100-0 (האצה מעמידה למהירות 100 מייל לשעה ובלימה עד לעצירה מלאה), כאשר גוברת גם על הבוגאטי ויירון. בין היתר, אנשי אולטימה נטלו את מכוניתם פעמיים למסלול המבחן המפורסם של "טופ גיר", וקבעו שם (באופן בלתי רשמי, כמובן) תוצאות טובות יותר מזמני-השיא של ה"סטיג". הקליפ הבא מתאר את הביצוע השני, בו קבעה האולטימה GTR720 תוצאה של 1:09.9 ד' ושיפרה בכך גם את זמני ההקפה של מכוניות קיצוניות שאינן עומדות בקריטריונים של "טופ גיר" ולכן לא נכללות ברשימה הרשמית של הזמנים: פרארי FXX, אשר אינה חוקית לכביש וקבעה 1:10.7, וקאפארו T1 (אשר אינה גבוהה די הצורך כדי לעבור מעל גבשושיות הגבלת מהירות בבריטניה – אחת הדרישות של "טופ גיר") וקבעה 1:10.6.

האולטימה GTR גם שימשה בסיס לפרוייקט החד-פעמי (ואולטרא-יקר) "מקסימוס G-פורס" שעליו כתבנו כאן, במסגרתו נשתל בחרטומה מנוע כפול-טורבו עם 1,600 כ"ס – כשהתוצאה היא מכונית שקבעה מספר שיאי תאוצה אבסולוטיים למכוניות חוקיות-לכביש.
אבל דבר אחד אי אפשר לומר על האולטימה GTR: שהיא יפה. לגבי כך שוררת תמימות דעים. ובדיוק בנקודת התורפה הזאת רוצה לטפל סדנת Racer X האמריקנית. הסדנה, שבשנים האחרונות הציגה סדרה של קונספטים עיצוביים, מציעה ללקוחות אולטימה עיצוב חדש, אוירודינמי, זורם ואלגנטי, שעושה צדק עם ביצועיה של המכונית ומשדרג את עיצובה למאה ה-21. בצד המכני לא נוגעת Racer X – הכל עיצוב נטו. את התוצאה, המכונה RZ Ultima, אתם יכולים לשפוט בעצמכם. אמנם בשלב זה מדובר באיורים ממוחשבים בלבד, אבל החברה מצהירה במפורש על כוונתה לייצר את ה-RZ ומבקשת מבעלי אולטימה נוכחיים ליצור עימה קשר. אז אם יש לכם במקרה איזה GTR בחניה שאתם מתביישים להוציא לאור היום בגלל כיעורה, יש עכשיו פתרון... לפחות לפי Racer X, התוצאה תהיה "מכונית העל האולטימטיבית". מה אתם חושבים?