אודי קוואטרו - ההשקה (1980)לאחר שחגגנו בתחילת השנה מאה שנה להולדת אודי, חוגגת היצרנית בתערוכת ז'נבה 3 עשורים להצגת האודי קוואטרו. להזכירכם, אודי קוואטרו נהגתה כמעט במקרה; יורג בנסינגר, אחד המהנדסים במחלקת הפיתוח בתחום מערכות הנעה, קיבל אור ירוק לפיתוח מערכת ההנעה כאשר הכיוון הנו הגברת הבטיחות בנסיעה פרי מוחו הקודח. הרעיון הלך והתגבש לכדי מוצר חדש של החברה אשר ראה אור בתערוכת ז'נבה של 1980. אמנם הג'נסן הבריטית הייתה מכונית בעלת הנעת ה-4x4 הקבועה הראשונה אולם היא לא זכתה לאותה השפעה על עולם הרכב בכלל ועולם הראלי בפרט כפי שהייתה לאודי קוואטרו.

אודי קוואטרו הפכה לנוסחה מנצחת בעולם הראלי. המכונית בעלת חמשת הצילנדרים אשר הוצגה ב-1980 ננהגה ע"י נהגים מפורסמים (סטיג בלומקוויסט, וולטר רוהל, האנו מיקולה) ונהגת מפורסמת (מישל מוטון) לניצחונות רבים. החגיגה הופסקה רק כאשר מפלצת ראלי אחרת כפולת הנעה (לנצ'יה דלתא המפורסמת) דחקה אותה מהזירה. הקוואטרו זכתה לייצור סדרתי ממושך יחסית בן 11 שנה, אולם לא זכתה למחליפה ישירה.

גדולתה של הקוואטרו, מעבר ליכולות הספורטיביות של ההנעה כפולה, הייתה זליגתה של מערכת זאת למכוניות הכביש הסדרתיות של היצרן, ולראיה, גם כיום, מרבית יצרני הרכב יתהדרו בדגם אחד לפחות בעל הנעה כפולה, גם למכוניות מן השורה. נזכיר עוד שהנעה כפולה לכביש לא היתה מקובלת בשעתו ותרומתה של הקוואטרו היא בהחלט גם בהעברת שיטת הינע זו ל"מיין סטרים" שבתעשיית הרכב. כיום מציעה אודי גרסת קוואטרו לכל סדרות הדגמים שלה, למעט ב-A1 הקטנה החדשה (בינתיים...).

לכבוד יום הולדת 30 לקוואטרו מציגה אודי את שושלת המכוניות במוזיאון החברה כאשר ארועים נוספים במהלך השנה יתנו במה למכונית החשובה, החל מפסטיבל המהירות של גודווד (2-4 יולי), דרך תצוגת כלי רכב קלאסיים בדיסלדרורף (30 יולי-1 אוגוסט) אירועי ראלי מקומיים ברחבי גרמניה ועוד.