"יצרני הרכב הבינו בתקופה האחרונה שניתן לנצל טוב יותר את הצמיגים הירוקים בעלי התנגדות הגלגול הנמוכה לטובת שיפור משמעותי בצריכת הדלק ובזיהום האוויר. זאת כמובן אם מתייחסים אל פרמטרים כבר בשלב התכנון, כלומר בכיול מערכות ההיגוי והמתלים". כך מספר מיכאל סטאודה (Staude) האחראי על נושא צמיגים וחישוקים במכון התקינה הגרמני TUV-SUD. סטאודה שמשתתף ועורך בחינות מעמיקות בכל הקשור לצמיגים והשפעתם על הרכב (גם בשיתוף יצרניות הרכב), הגיע ארצה במסגרת השקת סדרת צמיגים חדשה של גודייר ('איפשנט-גריפ' EfficientGrip).

לפי סטאודה לחיסכון בדלק יש מחיר מורגש בתחושת הנהיגה. אם בעבר ליצרני הרכב היה חשוב – באופן מסורתי – לייצר ולשמר את התחושות האופייניות למותג שלהם, כמו הנאה דינאמית מנהיגה, היום הנטייה ההולכת וגוברת היא לוותר על מאפיינים אלה לטובת החיסכון בדלק. זה כמובן בא לידי ביטוי בתכנון הצמיג מצד יצרניות הצמיגים אבל גם בתכנון השילדה מצד יצרניות הרכב. גם יצרניות רכב כמו ב.מ.וו, שבעבר כדי ליצור תחושות דינאמיות אופיינית בחרו בזוויות מסוימות להיגוי ולמיקום הצמיג, נוטים לבחור היום בכיול שונה המוטה לכיוון החיסכון.

בסופו של דבר לדעת סטאודה, נקבל מכוניות פחות מהנות לנהיגה ויותר דומות באופיין: "גם מיצרנים שהתהדרו תמיד בהנאה מנהיגה". לטענתו התוצאות והתחושות האלה כבר קורות בסדרות הירוקות של כל יצרני הרכב כמו למשל גרסאות 'איפשנט דיינאמקיס' (efficient dynamics) של ב.מ.וו המתהדרות בצמיגים שונים, שמנים אחרים, עזרים אווירודינמיים ומערכת עצור-סע לסיוע בחיסכון. אבל לדבריו, זה לא יפסק שם ושלל המערכות יגיעו בעתיד גם לדגמים הרגילים יותר של יצרניות הרכב ועימם ערפול תחושות הנהיגה.