במהלך תערוכת הרכב של ז'נבה בשנת 2006 הציגה ניסאן את הקונספט טרנאוט (Terranaut, ראו בתמונות מימין) כקדימון לדור הבא של הפאטרול הוותיק, המוכר ברוב העולם בשם ספארי. הפאטרול הוא המקבילה של ניסאן לטויוטה לנד-קרוזר ומבחינת הוותק ההיסטורי הוא אף קדם לו בשלוש שנים: ייצורו החל ב-1951 (אז הוחל בתכנון הלנד קרוזר, שייצורו המסחרי החל רק ב-1954), אז עדיין תחת השם דאטסון, עוד בטרם אוחד השם עם ניסאן. משנת 1980, עת הושק הדור השלישי של הפאטרול, הוא הפך מרכב שטח (או טנדר) בסיסי וקשוח לרכב כביש-שטח מגודל, קשוח לא פחות ולעיתים מפואר, מתחרה ישיר בסדרות ה-80 וה-100 של טויוטה.
עיקר הצלחתו של הפאטרול הנוכחי היא באפריקה, אוסטרליה והמזרח התיכון.
ניסאן פאטרול חדש בדרך
צילום: מנהל
הפאטרול הבא - תמונות ריגול
ניסאן פאטרול חדש בדרך
צילום: מנהל
הטרנאוט קונספט הבטיח – בעיצובו ובמכלוליו – שמירה על הגחלת והמסורת של רכב השטח המגודל והמוצלח, עם מראה קשוח ויכולות שטח של ממש. השנים חלפו, עולם הרכב התהפך והשתנה ומחליף הפאטרול נדחק לקרן זווית. רבים – כולל בתוך ניסאן – כבר סתמו את הגולל על דור ממשיך לפאטרול והשלימו עם ההנחה שדינם של רכבי שטח קשוחים ומגודלים כמוהו (וכמו הטויוטה לנד-קרוזר V8 הנוכחי) נחרץ. אבל, ממידע שהגיע לידינו מסתבר שיהיה דור חדש לפאטרול/ספארי ותמונות ראשונות של אבות טיפוס ודגמי מבחן מוסווים מסתובבים כבר ברשת. מהתמונות ניתן לקבוע שלפחות הפוזה נותרה בעינה והענק מבית ניסאן לא נראה כעוד עירוני מלוקק שמשחק אותה קשוח; העיצוב יותר ממזכיר אמנם את המתחרה הישיר מבית טויוטה אך השמועות בדבר מה שנמצא מתחת לפח בהחלט מעודדות. אלו מדברות על מערכת מקבילה למערכת הההנעה הכפולה המתקדמת והמוצלחת של לנד רובר שבגדול מאפשרת יכולת עבירות גבוהה ביותר כאשר על הנהג רק לקבע את המצב המבוקש, בהתאם לתנאי הדרך.

מאחור מותקנים פנסי LED מתקדמים, חסכוניים ורבי עוצמה. עיצוב הפנים ישתדרג מעלה ויציע רמות פאר ואבזור בסטנדרטים הגבוהים ביותר בסגמנט רכבי הכביש-שטח המפוארים. כסטנדרט תוצענה בין היתר מערכות ניווט לוויני, מסכי LCD במשענות הראש, בקרת אקלים וריפודי עור.

ההערכות בדבר היצע המנועים נעות בין 3.0 ליטר V6 טורבו דיזל חדש עם 265 כוח-סוס (שפותח בשיתוף רנו), דרך 4.0 ליטר V6 בנזין עם 269 כוח-סוס המוכר מהארמדה ד'היום ועד ל-V8 בנפח 4.8 ליטר בנזין, ואריאציה של מנוע המשמש גרסאות יפניות של ניסאן, עם הספק משוער של למעלה מ-300 כוח-סוס בפסגת ההיצע.
ניסאן פאטרול חדש בדרך
צילום: מנהל
מהמידע שבידינו תיתכן השקה מלאה בשבועות הקרובים, ככל הנראה באחת ממדינות המפרץ – שוק רלוונטי בהחלט עבור רכב שכזה, אם כי – בעקבות החזרה המתוכננת של הדגם לארה"ב – ייתכן וההשקה תיערך בדטרויט, בינואר. לאחר חשיפת הפאטרול החדש מתוכננת חשיפת הדור הבא של האינפיניטי QX המפואר, המבוסס עליו.
אנו נעדכן כמובן, ברגע שיתקבל מידע נוסף.