לא בדאסטר הסדרתית: היגוי כפול, 350 כוח-סוס, 950 ק"ג...בתחילת השנה חשפה דאצ'ה את הקונספט הראשון שלה לתחום הפנאי/שטח – הדאסטר. בדיוק שנה מאוחר יותר – במרץ 2010, מתכננת היצרנית הרומניה, החברה-בת של רנו, לחשוף את הדאסטר המוכן לייצור, כאשר בינתיים נחשפים פרטים ראשונים ותמונות של קונספט נוסף בשם זה, קונספט בתצורת מכונית מרוץ אימתנית למסלולי קרח.

לא פחות מאלוף העולם לשעבר במרוצי פורמולה 1 – אלן פרוסט הצרפתי – ינהג עבור דאצ'ה את הדאסטר קונספט, כבר בתצורה הרבה יותר הגיונית וקרובה לייצור מהקונספט הראשון שראינו בז'נבה. למעשה, קשה למצוא דמיון בין שני הקונספטים, למעט בממדים הכלליים ובמספר הדלתות והגלגלים. הדאסטר הסדרתי יהיה בארוך של כ-450 ס"מ, הקונספט המצולם כבר יושב על רצפת הדאסטר המתוכנן, שכפי שסיפרנו לכם בעבר מקורה ברצפת הניסאן X-Trail/קאשקאי. הגרסה הסדרתית תושק ככל הנראה תחילה בתצורת 5 דלתות כאשר בהמשך (אם כי ייתכן שתושק במקביל) תוצע גם גרסה ארוכה יותר (470 ס"מ) עם שבעה מקומות ישיבה תחת השם קאנג'ארה (Kanjara). שתי הואריאציות תוצענה כמובן עם הינע כפול קבוע. היצע המנועים יכלול צמד מוזני בנזין, 1.6 ו-2.0 ליטר (110 ו-140 כוח-סוס בהתאמה) וצמד לוגמי סולר – 1.6 ו-1.9 ליטר, עם 110 ו-130 כוח-סוס בהתאמה. לגבי אופציות תיבות ההילוכים לא נמסרו פרטים.
הדאסטר (5 דלתות) יוצע במחיר התחלתי בהחלט-אטרקטיבי של כ-15,000 יורו באירופה, כאשר גרסת ה-7 מקומות, הקאנג'ארה, תוצע בכ-18,000 יורו.

דאסטר: הדאצ'ה לשטח מתקרב
צילום: מנהל
הנהג שינהג עבור דאצ'ה בדאסטר למרוצי קרח המצולמת כאן הוא לא פחות מהצרפתי אלן פרוסט; פרוסט, בן 55, היה 4 פעמים אלוף העולם בפורמולה 1, הישג שרק חואן מאנואל פאנחיו (5 פעמים) ומיכאל שומאכר (7 פעמים) התעלו עליו. הוא ינהג בדאסטר את עונת 2010, כאשר אלוף ה-F1 לשעבר אינו חדש בתחום זה: בעונות 2007-8 זכה באליפות הליגה (Trophee Andros הנערכת באלפים הצרפתיים) והשנה סיים שני עם טויוטה קורולה מוסבת.
הדאסטר הקרבית לקרח מוגדרת כ"גרסת המרוצים של הדאסטר" אך ברור כי מדובר במקדמת מכירות מעניינת עם קשר טכנולוגי קלוש למה שנראה יוצא את אולמות התצוגה. המרכב עשוי קרבון ויחד עם שלדת מסבך הצינורות הקשיחה וקלת המשקל הועמד המשקל היבש של הרכב על 950 ק"ג בלבד. לא הרבה עבור 350 כוחות הסוס שהמנוע מנדב – גרסה מאוד משופרת של ה-V6 בנפח 3.0 ליטר המוכר מבית רנו המותקנת בסמוך לסרן האחורי לטובת חלוקת משקל אופטימלית. המומנט המרבי, אגב, מרשים לא פחות עם נתון של כמעט 37 קג"מ ב-5,500 סל"ד. הכוח מועבר אל כל הגלגלים באמצעות גיר סיקוונסיאלי בעל 6 מהירויות ודיפרנציאלים ננעלים.