חאבייר אלמזור הוא אדריכל ומעצב תעשייתי ספרדי, העוסק בין היתר בעיצובי 3D (תלת-ממד) של מגוון מוצרים, מבתים, דרך כלי רכב שונים, דו-גלגליים, ריהוט ועד שירותים ניידים (...) ומצברים.

כחובב מושבע של עץ כחומר גלם לעבוד איתו, עוסק אלמזור מזה זמן בתכנון מגוון מוצרים בהם עץ לבוד ומכופף מחליף פלסטיק, מתכת או חומרים מבוססי סיבים למיניהם (קבלאר, פיברגלאס וכיו"ב).
אלבורה 125 (Albura 125) הוא קונספט של קטנוע ספורטיבי-עירוני שכפי שקל לראות – ה"פלסטיקה" המסורתית עשויה עץ לבוד. כפי שראינו בפרויקט אחר, גדול ומרשים עוד יותר של מכונית העל מעץ מבית ג'ו הארמון האמריקאי, העץ מתברר כחומר חזק ביותר ובהחלט כאלטרנטיבה מעניינת לשימוש בבניית כלי רכב. על-פי תכנוניו של חאבייר אלמזור אמור הכלי המוכן לתנועה לשקול 105 ק"ג בהחלט סבירים, להתגלגל על חישוקי 12 אינץ' ולהציע בלימה יעילה הודות לךצמד בלמי דיסק – אחד מלפנים ואחד מאחור.

קטנוע מעץ?!
צילום: מנהל
הרעיון של אלמזור הוא להציע קטנוע שכזה כקיט להרכבה, קיט שיכלול שלדת מסבך צינורות, חיפויי העץ, מנוע 125 סמ"ק 4-פעימתי מקורר מים וכמובן – כל יתר המכלולים (גלגלים, מיכל דלק, ואריאטור וכו'). בשלב זה מחפש היזם הספרדי גוף או חברה שתייצר את הקטנוע – כאמור בחלקים – ותציעו למכירה ישירות לצרכן כקיט או לסוכנים שירכיבו אותו אצלם. מן הסתם עוד אין כל רמיזה לגבי המחיר הצפוי, אם וכאשר.