הנתונים הפיננסיים שמפרסמות שלוש מיצרניות יפן הגדולות מראות את עומק המשבר בו נמצא – עדיין – שוק הרכב העולמי. במחצית הראשונה של השנה הפיננסית ביפן (חודשים אפריל-ספטמבר) מכרה מאזדה 577,000 מכוניות, ירידה של 18% לעומת אותה תקופה ב-2008 – תקופה בה כבר הורגש האפקט של המשבר העולמי. בהכנסה הכוללת בתקופה המדוברת נרשמה ירידה גדולה עוד יותר, 37%; ומרווח תפעולי של מעל 60 מיליארד ין, כ- 670 מיליון דולר לפי שער החליפין הנוכחי (קצת יותר לפי השער דאז), עברה מאזדה להפסד תפעולי של 243 מיליון דולר.
עם זאת, המספרים עבור הרבעון האחרון מראים על שיפור לעומת הרבעון הקודם – והתחזית לשנה המלאה שתסתיים במרץ 2010 אופטימית עוד יותר: הירידה הכוללת בהכנסות צפויה להגיע ל-16% בלבד, וההפסד התפעולי יצטמצם ל-12 מיליארד ין. במלים אחרות, במחצית השניה של השנה הפיננסית מצפה מאזדה לחזור לרווחיות תפעולית, גם אם צנועה.
אצל מיצובישי המספרים דרמטיים עוד יותר. מכירת מכוניות בששת החודשים המדוברים ירדה בשיעור של 26%, ואילו ההכנסות צנחו ב-53% (!). על רקע זה, ההפסד התפעולי של כ-360 מיליון דולר (ב-2008: רווח תפעולי של 283 מיליון דולר) נראה אפילו צנוע. גם כאן יש שיפור ברבעון השני לעומת הראשון, והתחזית לשנה המלאה הרבה יותר אופטימית. מיצובישי מדברת על גידול חד בהכנסות בחציון השני של השנה הפיננסית, ואף צופה להגיע בסיומה לרווח תפעולי של כ-330 מיליון דולר. נחיה ונראה.
אצל סובארו נרשמה ירידה צנועה יחסית של 14.6% בהכנסות. אך זה הספיק כדי לעבור מרווח תפעולי של כ-200 מיליון דולר בשנה שעברה להפסד תפעולי של 127 מיליון דולר. מספר המכוניות שמכרה סובארו בכל העולם ירד מ-283,000 יחידות בתקופה המקבילה לפני שנה ל-243,000 עכשיו, ירידה של 14%.
התחזית לשנת המס המלאה מדברת על תמונה טובה יותר: ירידה של 5.9% בהכנסות, ורווח תפעולי קטן. סובארו מקווה למכור 545,000 מכוניות בשנה המלאה, ירידה של 10,000 מכוניות בלבד – פחות מ-2%.
אפילו הונדה הגדולה לא נמלטה מהשפעות המשבר העולמי – אבל אצלה מצב הענינים קצת יותר טוב. ההכנסות (מכל תחומי הפעילות) ירדו אמנם בשיעור של 28% בתקופה המדוברת, אך הקונצרן עדיין השיג רווחיות תפעולית – אם כי בירידה חדה, מקרוב ל-4 מיליארד דולר בתקופה המקבילה של 2008 למיליארד אחד בדיוק השנה. מכירות אופנועים בחציון המדובר ירדו מ-5.6 מיליון יחידות ל-4.7 מיליון, ואילו מכירת מכוניות ירדה מ-1.9 ל-1.6 מיליון. אלו שיעורים צנועים לעומת מאזדה ומיצובישי, אך קצת יותר גדולים מאשר בסובארו.
התחזית לשנה המלאה אופטימית עוד יותר: עד סוף מרץ 2010 חוזה הונדה התאוששות מרשימה, וצופה כי המכירות המצטברות לשנת המס ירדו בשיעור צנוע של 5.4% באפנועים ורק 3.3% במכוניות. בהכנסות הצפי הוא לירידה של 15.5%, אך בשל צעדי התיעלות שונים התחזית היא אפילו לעליה קלה ברווח התפעולי לעומת שנת המס הקודמת.