בתחילת חודש זה פרסמה יונדאי איורים ראשונים של הסונטה החדשה, ועכשיו הגיע תור החשיפה של המכונית בשר-ודם. סביר להניח כי הדור הנוכחי של הסונטה לא ירשם כהצלחה גדולה אצל יונדאי: עיצוב אפור וחסר השראה היה בעוכריה, כמו גם אופי כללי אנמי. היא בוודאי לא הצליחה אצלנו ברמה המתקרבת לדורות קודמים, וגם בחו"ל לא הותירה את חותמה – במיוחד לא בשוק היעד החשוב ביותר (דאז), ארה"ב.
עכשיו מושק כאמור בקוריאה הדור החדש של הסונטה, השישי במספר, ולפחות בצד העיצובי מדובר בסיפור אחר לגמרי, עם הופעה עדכנית ודינמית. מתחת לעיצוב מסתתרת פלטפורמה חדשה לגמרי, הכוללת בסיס גלגלים שצמח ב-6.5 ס"מ (עכשיו 279.5 ס"מ), אורך כללי שדווקא הצטמק ב-2 ס"מ (480 ס"מ עכשיו), ומיתלים קדמיים שעברו מתצורת עצמות-עצה כפולות למקפרסון. גם המשקל ירד במעט, אנו שמחים לדווח. המנוע העיקרי בהיצע (בקוריאה) הוא ה-2.0 ל' "תטא" המוכר, עם הספק שעלה במעט מ-163 ל-165 כ"ס, כאשר במקביל משתפרת צריכת הדלק בכ-11% (ומן הסתם גם פליטת CO2 מופחתת בהתאם). לשוק האמריקני המנוע העיקרי יהיה 2.4 ל' הזרקה ישירה. לעומת הדגם הנוכחי חל שדרוג ניכר ברמת הבטיחות, במערכות העזר ובאבזור הנוחות.
יונדאי השקיעה קרוב ל-400 מיליון דולר בפיתוח הסונטה החדשה, פרוייקט עליו עובד היצרן מאז 2005. כפי שסיפרנו כאן בדיווח הקודם, גרסה זו של הסונטה אינה מיועדת לשוק האירופי אלא רק לשוק הקוריאני הביתי, לארה"ב ואולי הכי חשוב – לסין. ייצור לשוק האמריקני יחל במפעל יונדאי שבאלאבמה בשלב מוקדם בשנה הבאה, ובסין – בתחילת 2011. החל מאותו שלב מצפה יונדאי למכור קרוב לחצי מיליון מכוניות מדי שנה. לשוק האירופי מייעדת יונדאי דגם נפרד, מעט קטן יותר, בהתאם לנוהג שכבר מקיימת כיום הונדה, למשל (האקורד האירופית שונה מהותית מזו האמריקנית). השם המשוער ומאד-הגיוני לדגם האירופי העתידי הוא i40. עד שהוא יצא לשוק יש עוד זמן – שנה לכל הפחות, כנראה יותר – ובינתיים יימשך אצלנו שיווק הסונטה הנוכחית.