אחת המכוניות היותר מושכות שניפקה דטרויט בשנים האחרונות הנה שברולט קאמארו (ששיווקה אצלנו יחל לקראת סוף שנה זו). הקאמארו מכוונת (וגם מצליחה) לפרוט על נימי הנוסטלגיה בהזכירה את מכונית השרירים הנושאת את אותו השם מהמאה הקודמת. המראה החיצוני מסתיר טכנולוגיה מודרנית ואמור היה לספק מעטפת בטוחה לנוסעי הקאמארו, אלא שבאופן מפתיע את מבחן הבטיחות הראשון שלה עברה המכונית בהצלחה נמוכה יחסית.
ראשית, נסייג: אנחנו מתייחסים כאמת מידה למבחני הריסוק האירופאיים (EuroNCAP) השונים ממבחני הריסוק האמריקאים, כך שלא ניתן להשוות את תוצאות ריסוק הקמארו לכל תוצאה אחרת כפי שאנו מכירים. מבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האמריקאי מחמירים מעט פחות מאילו הנהוגים באירופה אך את אנשי שברולט עובדה זו אינה מנחמת, שכן – המתחרות, לא עלינו, השיגו ציונים גבוהים יותר – באותם המבחנים.

במבחן ריסוק אשר ערך ארגון הבטיחות האמריקאי NHTSA השיגה הקאמארו רק 4 כוכבי בטיחות מתוך 5 אפשריים, למרות רשימת אבזור מלאה: 6 כריות אויר ובקרת יציבות. בהדמיית תאונת חזית למשל ארעה פריצה לתוך תא הנוסעים אשר סיכנה את שלמות פלג גופו התחתון של הנהג כמו גם בפציעה קשה את הנוסע שלצידו. גם במבחן הריסוק הצידי השיגה המכונית ציונים נמוכים מהמקובל, אך בשקלול הנקודות היא עדיין נמצאת בתחום ה-5 כוכבים. לציון של 5 כוכבים זכתה המכונית גם במסגרת מבחן ההתהפכות עם סיכוי של 8% להתהפכות.
 
 
פורד מוסטנג, זכתה לתוצאות טובות משמעותית, עם ציון מרבי בן 5 כוכבים במבחן האמריקאי (הן לגרסה הפתוחה והן לגרסה הסגורה) וכך גם הדודג' צ'ראג'ר – ציון מרבי.
 
שברולט אינה מרוצה מהתוצאות, במיוחד כאשר הקאמארו מצליחה – נכון להיום – למצוא יותר קונים מהמתחרות. בחודש יולי למשל, נמכרו 500 קאמארו יותר מהמוסטנג. בשברולט מתייחסים לתוצאות אלו בכובד ראש, וכבר מתכננים להעביר את המכונית מקצה שיפורים מקיף ולהעמיד לרשות ה-NHTSA מכונית נוספת לריסוק, שבתקווה תזכה לציון טוב יותר.