לפני כמה חודשים ספרנו לכם על המחלצות הירוקות אותן תופרת לעצמה יצרנית האקזוטיקה האיטלקיה למבורגיני לשנים הקרובות. הגוון הירוק אינו גוון חיצוני למכוניות עם סמל השור מאיטליה אלא קשור בקשר הדוק לתוכניותיה של החברה להפחית פליטת מזהמים מהמכוניות אותה היא מייצרת בכ-35 אחוז עד 2015, והפחתת פליטת מזהמים בתהליך הייצור בכ-15 אחוז. גם אם זה נשמע מגוחך ולא קשור ליצירות הביצועים החזקות היוצאות את שערי מפעל למבורגיני, הרי שכיום אין יצרן – ויהיה זה אקזוטי ככל שיהיה – שיכול להתעלם מכל הקטע הירוק והידידותיות הנדרשת לסביבה.

מנכ"ל למבורגיני, סטפן ווינקלמן (Stephan Winkelmann) אישר בראיון שנתן בשבוע שעבר ל-Automobil Woche ("שבוע הרכב", שבועון בגרמנית) כי החברה אכן תציג גאייארדו היברידית המבוססת על מחליפתה המתוכננת של הגאייארדו הנוכחית. מועד הצגתה של המכונית ההיברידית זהה לשל ההיברידית לבית פרארי, קרי 2015. אגב, המרצדס SLS גולווינג החשמלית תגיע לשוק עוד לפני שתיהן.

בניגוד למתחרה מגרמניה, למבורגיני תמשיך להישען על מנוע בנזין V10 כאשר המנוע החשמלי ישמש לתנועה במהירויות נמוכות וייטען תוך כדי בלימה, כצפוי. לדברי ווינקלמן, המכונית תשמור על כל ההנאה הכרוכה בבעלות על מותג השור. ככל הנראה הלמבורגיני ההיבירידית לא תהייה רק ממשפחת הגאייארדו. בעתיד הרחוק יותר, מכוניות נוספות מהמותג תתוכננה מראש עם היכולת לשאת מערכת הנעה היבירידית יחד עם הנעה לכל הגלגלים.