קבוצת פולקסווגן, יצרנית הרכב הגדולה באירופה, דיווחה גם היא השבוע על תוצאותיה העסקיות למחצית הראשונה של 2009 – והתוצאות חיוביות בהחלט בהתייחס למצב השוק הכלל-עולמי. למרות ירידה במחזור המכירות ומספרי המכוניות שנמכרו, הרי שתוצאות פולקסווגן היו טובות מביצועי השוק. נתח השוק הכלל-עולמי של מותגי הקונצרן גדל באופן מרשים ל-12% במחצית הראשונה של 2009, זאת בהשוואה ל-9.9% באותה תקופה אשתקד.
מספרי המסירות בפועל אמנם ירדו ב-4.4% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2008 ועומדים על 3.1 מיליון מכוניות, אבל בהשוואה לירידה הממוצעת של סך שוק הרכב העולמי, העומדת על כ-18%, מדובר בהישג מכובד. בחודש יוני אף רשם הקונצרן גידול של 6.5% במסירות בהשוואה ליוני 2008. בפולקסווגן תולים את עיקר הגורמים לגידול בהצלחה בשלושה שווקים חשובים: גרמניה, שוק הבית, סין וברזיל. בגרמניה נהנו מכירות פולקסווגן מתכנית עידוד הגריטה שם, וסין ממשיכה להיות שוק חזק ומתפתח. עם זאת, היקף הייצור השנה קוצץ משמעותית כדי להקטין רמות מלאי, כפי שראינו גם אצל יצרנים אחרים. בששת החודשים הראשונים של השנה ייצר הקונצרן כ-2.8 מיליון מכוניות, ירידה של כ-17% לעומת 2008 באותה תקופה.
מכוניות הנוסעים של פולקסווגן השיגו את הביצועים הטובים ביותר בין מותגי הקבוצה, עם גידול במסירות של 2.2% – מרשים במיוחד לאור ביצועי כלל השוק. בסך הכל נמסרו 1.95 מיליון מכוניות נוסעים של פולקסווגן בתקופה המדוברת. אצל אודי נמסרו 466,000 מכוניות, ירידה של 9.7%; סקודה ירדה ב-10.1% ומסרה כ-330,000 מכוניות, וגם סיאט הצליחה להשיג תוצאות טובות מהממוצע העולמי עם 173,000 מסירות, ירידה של 15.7%. למבורגיני ובנטלי סבלו יותר מהמשבר העולמי: רק 825 מכוניות למבורגיני נמסרו בתקופה המדוברת, ירידה של 37%, ואצל בנטלי הירידה היתה חריפה עוד יותר עם 2,241 מסירות, ירידה של 52.5%. גם חטיבת המסחריות של פולקסווגן למבורגיני רשמה ירידה משמעותית של כ-32% – ואם זה חשוב למישהו, במחצית הראשונה של 2009 נמסרו 23 מכוניות בוגאטי ויירון ללקוחות שהמצב הנוכחי כנראה לא מזיז להם הרבה. זו עדיין ירידה של 10 מכוניות (או כ-30%) לעומת 2008...
מחסור המכירות הכללי של הקונצרן ירד ב-9.4% ל-51.2 מיליארד אירו, והרווח התפעולי הצטמק מ-3.4 מיליארד אירו ל-1.2 מיליארד. הרווח אחרי מס צנח מ-2.6 מיליארד לכחצי מיליארד אירו בלבד. עם זאת, חטיבת הרכב בקונצרן השיגה תזרים-מזומנים חיובי מרשים במיוחד של 4.3 מיליארד אירו, כמעט כפול מאשתקד באותה תקופה.
מנכ"ל הקונצרן, דטלף וויטיג, מסר כי "אמנם הכל עובד על-פי התוכנית, אך צפויה לנו מחצית שנייה לא פשוטה של השנה, תקופה בה נמשיך להתאמץ מאוד על-מנת להישאר על מסלול ההצלחה".