מזל טוב! מכונית חשמלית חדשה נולדה. חברת Miles EV אשר רשומה בסנטה מוניקה, ארה"ב, תייצר בסין, במפעלי Hafei את ה-Coda EV. המכונית הקטנה מתבססת על מכונית הסדאן של היצרן הסיני בבעלות ממשלתית, ה-Princip (ראו תמונה מימין למטה), לאחר התאמות וכיוונונים אשר נערכו בסיוע מהנדסי חברת פורשה.

המנוע החשמלי הקדמי של המכונית מבוסס על סוללות לתיום-איון מתוצרת החברה הסינית Lishen (המייצרת סוללות עבור אפל, מיקרוסופט, וודהפון, מוטורולה וסמסונג) בהספק של 37 קילווואט העוברים לגלגלים הקדמיים. טווח הנסיעה של המכונית עומד על 160-220 ק"מ, בהתאם לסגנון ואופי הנסיעה, כאשר זמן הנדרש לטעינה מלאה של הסוללות הנו כ-6 שעות. הקודה EV תהנה ממגוון אבזרי בטיחות (כריות אוויר חכמות, ESP, ABS), ותוספות רבות הכוללות מערכת ניווט, חיבור בלו-תות' ושקע ל-iPod, חישוקים קלים וחשמל מכל עבר, תרתי משמע (חלונות, מראות).
בעתיד מתכננת מיילס EV וחברת הסוללות הסינית להקים יחד מפעל לייצור סוללות בארה"ב, תוך ניצול החוק לעידוד ייצור סוללות ומוצרים חשמליים ירוקים בארה"ב, ה-ATVM.

מחירה של המכונית אמור להיות כ-37,500 דולר, אחרי הטבת המס של 7,500 דולר (45,000$ לפני ההטבה), נמוך אולי מה-50,000 דולר מהם תצטרכו להפרד אם תרכשו ב-2011 את הטסלה S אך גבוה בכל קנה מידה, לבטח עבור מכונית שאמורה להיות קומפקטית/משפחתית תחרותית בארה"ב.
הקודה תגיע לשוק האמריקאי ב-2010 ותצטרך להלחם בכמה דעות קדומות במקביל: יצור סיני, הינע חשמלי וממדים קומפקטיים. את המחיר כבר הזכרנו?