ועכשיו תור סובארו; לאחר שההונדה אינסייט קבעה היסטוריה בהיותה ההיברידית הראשונה הכובשת את טבלת המכירות ביפן, הודיעה סובארו (ללא קשר...) כי תתחיל בייצור מוגבל של הסטלה EV (קיצור של Electric Vehicle, רכב חשמלי).
עד כמה מוגבל? רק 170 יחידות תמכרנה מהחודש ועד מרץ 2010. אפילו בפרויקט המיני החשמלית דובר על 500 יחידות.

לא רק הייצור יהיה מוגבל אלא גם ממדי הרכב וטווחי הנסיעה. הסטלה היא מכונית-ננס יפנית טיפוסית, כזו המיועדת בעיקר לנוע בתוככי הכרך הצפוף. מדובר על אורך של כ-340 ס"מ מפגוש לפגוש כאשר מרחב הפנים יוגבל בשל בסיס גלגלים של 236 ס"מ. המנוע החשמלי של הסטלה מייצר כ-47 קילוואט, או כ-61 כוח סוס ומומנט של 17.3 קג"מ כך שלמרות ההספק הנמוך, המומנט סביר. טווח הנסיעה מוגבל ל-90 ק"מ והמהירות המרבית הנה 100 קמ"ש. טעינה מלאה משקע החניה בבית תיארך 8 שעות, כאשר טעינה מהירה של 80 אחוז מהסוללות תיארך כרבע שעה בלבד.

מחירה של המכונית אחרי הזיכוי הממשלתי ביפן עומד על כ-140,000 ש"ח. לדברי סובארו, הידע אשר יצטבר מייצור המכונית ומהמכוניות שתימכרנה, יזלוג למכוניות חשמליות עתידיות של היצרן.