C200 אקו, החודש בתערוכת ברצלונההחלטת בית משפט קוריאני מסוף השבוע שעבר שומרת את סאנגיונג בחיים. בית המשפט אישר תכנית רה-ארגון והבראה שהוגשה על ידי סאנגיונג, לאחר שקיבל מסקנות דו"ח חיובי שהוגש על-ידי חברת ראיית החשבון הגלובלית המתמחה בין היתר בפירוקים וכינוס נכסים, PriceWaterhouseCoopers. על פי הדו"ח יש ערך של ממש לסאנגיונג פעילה ומתפקדת – יותר מאשר לסאנגיונג מתה שתפורק ותשרידיה ימכרו.
סאנגיונג שנקלעה לקשיים בסוף השנה שעברה ביקשה את הגנת בית המשפט בינואר האחרון, וקיבלה בפברואר אישור להליך המקביל לפשיטת רגל תחת ניהול בית המשפט ואשר מקנה הגנה בפני נושים – אך עמדה בפני הפסקת פעילות ופירוק אם לא היתה מסוגלת להציג תכנית התאוששות בעלת סיכוי להצליח. תכנית כזו אושרה עתה, ועל פיה יחול קיצוץ משמעותי במספר העובדים, ויושק קו דגמים חדש עם דגש רב יותר על מכוניות נוסעים. ההתחלה תגיע כבר השנה עם תחילת שיווק גרסת הייצור של הקרוסאובר C200 (סאנגיונג מגדירה אותו CUV שמשמעותו Compact Urban Vehicle, להבדיל ממנהג האמריקנים להשתמש באותיות אלו ל-Crossover Utility Vehicle). מדובר ברכב פנאי קומפקטי אשר הושק כקונספט בתערוכת פריז 2008 ולאחרונה הוצג בגרסאות קרובות יותר לייצור, בתערוכות סיאול באפריל וברצלונה במאי. ה-C200 העדכני הוצג למעשה בשתי גרסאות הנבדלות זו מזו גם עיצובית: Aero ספורטיבית יותר עם מנועי טורבו-בנזין 1.8 ל' וטורבו-דיזל 2.0 ל' (עם 175 כ"ס מכובדים), ו-Eco ידידותית לסביבה עם הנעת דיזל-היברידית וצריכת דלק ופליטת CO2 שיקוצצו במחצית לעומת ה-Aero. "למרות תקופת אי הוודאות שעברנו, התקדמנו עם פיתוח ה-C200 וקיבלנו הגנה מפני נושים שהות שאפשרה לנו ליצור וליישם תכנית הבראה", אומרת ההודעה לעיתונות. "העתיד יהיה קשה, עבורנו כמו לשאר תעשיית הרכב העולמית, אבל התוצאה תהיה סאניגיונג רזה, יעילה וחזקה יותר... המפיצים שלנו יכולים להיות רגועים עכשיו".