בניגוד מוחלט לנעשה בשאר העולם, בעיקר בארה"ב, רושמת שברולט הישגי שיא באירופה כאשר בגרמניה לבדה השיגה היצרנית האמריקאית – לראשונה בתולדותיה, לאחר נתוני מכירות כמעט סמליים – נתח שוק של למעלה מ-1%. ובגרמניה זה לא מעט 0- מספיק בכדי להסב את תשומת התקשורת לכך. בפברואר השנה מכרו סוכנויות שברולט בגרמניה לבדה למעלה מ-3,000 מכוניות אליהן מצטרפות יותר מ-7,000 הזמנות להן מצפים הלקוחות בסוכנויות.
מכאן – בדומה למצב אצלנו אך מסיבות שונות – קל להבין את הצפייה הדרוכה לשברולט קרוז החדשה באירופה, בפרט כאשר בשברולט מגדירים את הקרוז כ"שברולט האירופאית" המיועדת לשוק זה, והאמורה לפיכך להילחם אל מול המובילות בקטגוריה – רובן ככולן מתוצרת מקומית. בשברולט מסבירים כי הקרוז "פותחה, נבחנה ונוסתה עבור השוק האירופאי" ודי בכך בכדי להבהיר מהן כוונות המשורר (למרות שהעיצוב והפיתוח נעשו הלכה למעשה בקוריאה). הקרוז היא השברולט הראשונה – למעשה, המכונית הראשונה מבית GM – היושבת על פלטפורמת 'דלתא' החדשה של הקונצרן (בסתיו נראה גם את האופל אסטרה החדשה החולקת את אותו הבסיס). די בהיבט זה לבדו להסביר את חשיבותה עבור היצרן האמריקני.

ובכן, העיצוב הוא כמובן עניין של טעם אך אין לזלזל בו, לבטח כאשר הביקורת מגיעה מעיתונות הרכב באירופה; בכל המבחנים וההתרשמויות שפורסמו לגבי הקרוז באירופה צוין העיצוב כ"עצמאי, ברור וייחודי" שמבדיל את השברולט הזו משפע מתחרותיה, וזה חשוב באירופה יותר מבשווקים רבים אחרים בעולם. קו הגג הקמור והמשוך לאחור מצא חן בעיני רוב העיתונאים והבוחנים וחלק מהם הגדיר אותו כ"קו המזהה את שברולט החדשה".
הקליעה של אנשי שברולט לטעם האירופאי המוצלחת נמשכת ככל הנראה גם אל פנים המכונית, כאשר גם באגף זה מקבלת השברולט קרוז ביקורות חיוביות הודות למרווח הנדיב ול"קווים ההרמוניים, הנעימים ובעלי קורטוב הספורטיביות" המעניקים לנוסעים תחושת מוצקות ואיכות. המושבים מוגדרים לרוב כנוחים והמעניקים אחיזה צידית ראויה, הנדסת האנוש ונוחות התפעול זוכות לציון גבוה כאשר מצאנו אף הגדרה רומנטית משהו של בוחן רכב וותיק (מאוד, כנראה...) שמצא קווי דמיון בין עיצוב הפנים של השברולט קרוז לזה של הקורבט דור ראשון... שיהיה. המרכב הקשיח ורמת הבידוד הגבוהה מצליחה לחסוך מהנוסעים בקרוז – כך מדווח מאירופה – את מרבית תחלואי הכבישים (האירופאיים; אצלנו מצב הכבישים לרוב פחות נעים...) ורעשי החוץ. בכלל, איכות הגימור וההרכבה מקבלים ציון גבוה באירופה, וגם אם נסייג ונציין כי מדובר בהתרשמויות ראשוניות – באירופה, בתחרות מול המכוניות הקובעות את הסטנדרט בתחום, זו בהחלט נקודה ראויה לשבחים.

באירופה מוצעת השברולט קרוז עם היצע מנועים דומה למוצע אצלנו: 1.6 ליטר-בנזין כבסיס (112 כוח-סוס), 1.8 ליטר-בנזין (140 כוח-סוס) ו-2.0 ליטר-טורבו-דיזל עם 150 כוח-סוס. בעתיד תצטרפנה 2 גרסאות נוספות להיצע: גרסה מוחלשת של הדיזל עם 125 כוח-סוס וגרסה מוזנת גז לגבי לא נמסרו פרטים נוספים.
אותנו עניינה יותר מכל הגרסה ה"ישראלית" וההקרוז 1.6 ליטר זוכה לציון ראשוני מכובד עם ביקורות טובות בכל הקשור לאיכויות הנסיעה, נוחות הנוסעים והנדסת האנוש. מיותר לציין שבאירופה מעדיפים גיר ידני, כך שרשמים מהגיר האוטומטי המשודך למנוע ה-1.6 ליטר נקבל רק בארץ, אבל למי שזה בכל זאת חשוב: הגיר הידני נמצא כמתאים להיות משודך למנוע זה. מהבחינה הדינאמית סיכמו רוב הבוחנים שהשברולט קרוז בהחלט רחוקה מכל הגדרה ספורטיבית, אך עושה את כל המוטל עליה באופן יעיל ונעים; כבישים משובשים מטופלים היטב על-ידי המתלים, אלו נוחים במידה ויחד עם זאת תורמים לזוויות גלגול מתונות בפניות ולאחיזה מצוינת. ההגה מקבל ביקורות שליליות בשל עמימות וחוסר רגש אך באופן מפתיע (התקופה? הדרישות המשתנות?...) אצל רוב הבוחנים מתקבלת ביקורת זו בהבנה ובסלחנות, בשל הציון הכולל הגבוה הניתן לקרוז בכל הקשור לאיכויות הנהיגה ונוחות הנסיעה.

בגדול, ניתן לסכם את ההתרשמויות הראשונות מהקרוז על אדמת אירופה כחיובית ביותר; כתבי הרכב באירופה כנראה מפנימים את שעובר על תעשיית הרכב בעולם ועל טעם ודרישות הקהל. למרות חוסר התלהבות מהביצועים והיעדר יכולות דינאמיות מרחיקות לכת, אצלנו מתקבל הרושם – מסיכום הדברים – שהקרוז התקבלה בסבר פנים יפות באירופה והתחילה את חייה ברגל ימין. זאת ועוד: לראשונה מזה זמן רב לא היססו חלק מכתבי הרכב באירופה להמר על השברולט הזו כפוטנציאל להצלחה אמיתית במכירות – הימור שהיה נחשב עד זה מכבר לפרוע והזוי למדי ביבשת הישנה. המחיר האטרקטיבי והחבילה הכוללת הזוכה לציון גבוה מאוד בהחלט יכולים לעודד גם את יבואני שברולט לארץ.

כמו עם המאזדה 3 החדשה, כך גם עם הקרוז: יש בהחלט למה לצפות ובנוסף לסקרנות כיצד תתנהל השברולט קרוז על אספלט ישראלי, אנו סקרנים יותר מתמיד לגבי מה יהיה לה להציע אל מול המלכה הנוכחית, רבת המכר המסורתית אצלנו.
שברולט קרוז או מאזדה 3? התשובות בקרוב.