אודי Type Aלכבוד מאה שנים לאודי תציג החברה תחת השם "מהורך לאודי - ההיסטוריה של השלמות זוכה לשם חדש" לקט חדש של מכוניות במוזיאון החברה. 13 מהרכבים הישנים ביותר ירוכזו במוזיאון ובהם האודי פרונט 225 ספיישל אשר נבנתה לאחרונה (שחזור של אחת משתיים שיוצרו ב-1935) ולצידה האודי הישנה ביותר ששרדה: טייפ A משנת 1911, בעלת 26 כוח-סוס ומהירות מרבית של 75 קמ"ש. המכונית הספציפית הזו הנה מספר 78 אשר ירדה מפס הייצור. המכונית השנייה הישנה ביותר הנה טייפ E מ-1913 בעלת 55 כוח-סוס ממנוע 5.7 ליטרים, המנוע הגדול של החברה בתקופה. מכונית זו יוצרה עד 1924.

עלילות הקמת החברה (או יותר נכון מקבץ החברות, פרטים בהמשך) מתחילה ב-1899 עת מייסד אוגוסט הורך (ראו תמונה) בקלן את Horch & Cie. Motorwagen Werke, או הורך בקצרה. ב-1902 נדדה החברה לחבל סקסוניה וב-1904 הפכה לחברה בע"מ. נוכח ריב קשה בין אוגוסט לחלק מחברי מועצת המנהלים של החברה, נטש אותה ב-1909 ולאחר שלושה שבועות הקים את אודי, שם שבחר בנו הואיל ובלטינית משמעותו "האזן" או "הקשב", פרוש שם משפחתו של אוגוסט בגרמנית.
אוגוסט המשיך בדרכו הדקדקנית לייצר מכוניות טובות ועמידות ובמהלך השנים שלאחר מכן ייצר שם טוב לחברה אשר הייתה מוכרת לעילית החברה הגרמנית. החברה נכנסה לעולם המרוצים וזכתה ב-1911 וב-1914 במקום הראשון בראלי האלפים האוסטריים עם האודי טייפ C 14/35.
אוגוסט המשיך להפגין חוסר מזל בבחירותיו העסקיות ובאוגוסט 1928 רכש מהנדס דני, יורגן ראסמוסן סקפט מ- DKW את רוב המניות של אודי. בשנת 1932 ובמהלך מחושב הביא לאיחוד אודי, DKW, הורך וונדרר לחברה אחת - אוטו יוניון AG. באותה עת הוצג לוגו ארבעת העיגולים המזוהה עם החברה עד היום (הטבעת הראשונה מייצגת את אודי, השנייה את DKW, השלישית את הורך והרביעית את וונדרר). חטיבת המרוצים של החברה שכנה בעיר צוויקאו (Zwickau), הציגה את חיצי הכסף בעלי מנועי 16 הצילינדרים הרועמים בכדי להתחרות במירוצי הגרנד-פרי כאשר הטייפ D עליה סיפרנו לכם הייתה הדור האחרון של חיצי-הכסף של אוטו אוניון, עם 12 צילנדרים, 420 כוח סוס ומהירות מרבית של 330 קמ''ש!
100 שנים לאודי
צילום: מנהל
אוטו אוניון Type D. הדור האחרון של חיצי הכסף
כמו מרבית החברות הגרמניות בכלל, ובתעשיית הרכב בפרט, גם בעברה של החברה סיוע לשלטון הנאצי והחברה יצרה זחל"מים לכוחות הממונעים. עם תום המלחמה עברה החברה לאמא רוסיה אך רק עד 1949. תחת ממשל גרמני חדש הנלהב לשקם את כלכלת גרמניה ההרוסה זכתה החברה להלוואות אשר סייעו לתחייתה המחודשת, ומגוון רכבים בעלי הנעה קדמית ואף אופנועים בנפחים קטנים אשר היו זכאים להטבות מס (125 סמ"ק בעיקר) הוכנסו לייצור. החברה נמכרה לידי דיימלר-בנץ בשנת 1959 וב-1966 נרכשה על-ידי פולקסווגן (עדיין לא כקבוצה) שבאותה ההזדמנות העבירה את מותג DKW לעולם שכולו טוב. בשל משבר חמור אליה נקלעה NSU רכשה אותה אודי בסוף שנות ה-60, בעיקר בשל הדגם K70 כבסיס למכונית משפחתית מודרנית מבית אודי. פולקסווגן ראתה כי טוב והפכה את ה-K70 לפאסאט הראשונה. אודי אף הכינה את הבסיס לפולו הראשונה עם האודי 50. ממש גזל של האבא את הבן...

שנות ה-80 מזוהות בעיקר עם הקוואטרו, אשר נהגתה כמעט במקרה. רעיון פרי מוחו של יורג בנסינגר, אחד המהנדסים במחלקת הפיתוח, בתחום מערכות הנעה, קיבל אור ירוק לפיתוח כאשר הכיוון הנו הגברת הבטיחות בנסיעה. פרי הרעיון ? מכונית GT כפולת הנעה ומוגדשת – הקוואטרו. ממש במקרה עלתה החברה על נוסחה מנצחת לעולם הראלי וכך המכונית בעלת חמשת הצילנדרים אשר הוצגה ב-1980 נהוגה ע"י נהגים מפורסמים (סטיג בלומקוויסט, וולטר רוהל, האנו מיקולה) ונהגת מפורסמת (מישל מוטון) צברה ניצחונות רבים עד אשר מפלצת ראלי כפולת הנעה (הלנצ'יה דלתא המפורסמת) דחקה אותה מהזירה. הקוואטרו זכתה לייצור סדרתי ממושך יחסית בן 11 שנה. עוד בשנת ה-80 הוצגה האודי 100 האווירודינמית אשר הביאה את חזון החברה ל"קדמה באמצעות טכנולוגיה" לכדי מימוש, לפחות בתחום העיצוב.
100 שנים לאודי
צילום: מנהל
הקוואטרו ביססה את מעמדה של אודי בשנות ה-80
תחילת שנות ה-90 לא היו זוהרות לחברה אשר איבדה מהחדשנות שלה והציגה מגוון אפור ולא מושך של מכוניות. אבל, בזכות מכירות טובות בשוק האירופאי המשיכה החברה להרוויח. בשנת 1996 הוצגה משפחת דגמים חדשה אשר נטשה את הספרור הרץ (100 ,80 וכדומה) ועברה לאותיות A ומספר משפחה. הראשונה הייתה ה-A4, אחריה ה-A3 יחד עם A6 וה-A8 הכל אלומיניום אשר קפצה למים העמוקים עם יתר יצרניות הפרימיום הגרמניות.
במהלך שנות ה-2000 עברה החברה הרחבה משמעותית של הציע רכביה גם לתחום רכבי השטח/פנאי עם ה-Q7 וה-Q5 כמו גם גרסאות הנעה לכל הגלגלים רכות יותר בדמות ה-A6 אולרוד וה-A4 אולרוד, מכונית-על משל עצמה, ה-R8, השתתפות פעילה ומוצלחת במרוצי סיבולת. למרות המשבר העולמי, נתוני המכירה של אודי נותרים טובים. מגוון רחב ומרשים של חברה ותיקה ומצליחה.

המוזיאון יסודר באופן כרונולוגי ויציין כל אחד מאבני הדרך בהיסטוריה של החברה, מהפרידה מהורך, בחירה בשם החברה, מנוע 8 צילינדרים הראשון, האודי הראשונה בגרמניה עם הגה בצד שמאל, המכירה ל-SDKW והאיחוד ליצירת אוטו-יוניון, סמל ארבעת העיגולים, סדרות המרוצים המופלאות ועוד.

התערוכה תתקיים בין ה-11 למרץ ועד 16 ביולי.