קורבט ZR1לב.מ.וו. יש את M ספורט, למרצדס יש את AMG ולג'נרל מוטורס יש את High Performance Vehicle Operations, או HPVO. בעצם – היה.
אמת, לא שם "סקסי" המעורר את חושיו של כל חובב רכב, אך בכל זאת, מחלקה אשר כל עבודתה היתה תכנון מכוניות משופרות ומחוזקות. בין מעשי ידיהם ניתן למנות את סדרת ה-V של קדילאק, שברולט קובולט SS, HHR SS ומנוע ה-V8 של הקולוראדו. נשמע אחלה ג'וב, אם חושבים על זה - בטח עדיף על התקנת ריפודים למשאיות טאטא במפעל מיוזע בהודו...

הודעה לקונית לעיתונות אשר שיחררה חברת ג'נרל מוטורס מודיעה על הקץ, באופן זמני לפחות, של פעילות מחלקה זו. לפי החברה, 60 מהנדסיה המוכשרים יופנו עתה לטובת פרויקטים אחרים והמוניים יותר במסגרת חברות היצרן השונות. מטרתם החדשה של מהנדסי המחלקה הנה שיפור מוצרי הליבה של היצרן והורדת צריכת הדלק מאידך. היהפוך נמר חברבורותיו? מחבורת חובבי ביצועים יהפכו ל'מחבקי עצים'? ממשפרי תאוצה למשפרי צריכה? ככל הנראה, לא תהיה להם ברירה.
חוץ מזה, ידע טכנולוגי כפי שהצטבר במחלקה זו יעשיר כל פרויקט פיתוח הנדסי, גם אם מדובר בפיתוח מנועים נקיים, חסכוניים או כל טכנולוגיה עתידנית אחרת מעולם הרכב.

למרות ההודעה, עתידה של הקורבט ZRI אשר מוגדרת כמכונית סדרתית למרות נפח הייצור הקטן ושל הקאמרו SS מובטח, כמו גם ייצור כל הסדרות הנוכחיות. אולם, מחליפות ליתר המכוניות לא מתוכננות.
ב-GM מבטיחים להחזיר את המחלקה לפעילות, "היה ותנאי השוק וטעם הצרכנים ידרוש זאת".
הימור שלנו - לא בשנה הקרובה...