אודי חשפה היום את החוליה האחרונה במשפחת ה-A4/5 – זו בעלת הגג הנפתח. החדשות הטובות הן שאודי נמנעה מללכת בדרך של גג קשיח מתקפל, ובמקום זאת שמרה על הגג הרך – שתופס הרבה פחות מקום ודורש מנגנון פשוט יותר להפעלתו. אנחנו בהחלט בעד. הגג, אגב, נפתח בתוך 15 שניות ונסגר ב-17. מכובד מאד.
אודי חושפת: A5 ו-S5 קבריולה
צילום: מנהל
הלוגיקה של יצרני הרכב יוצרת לעתים מצבים מוזרים. הרי עד לא מזמן לא היתה לאודי גרסת קופה של ה-A4, כך שהגרסה הפתוחה של המשפחה נקראה באופן טבעי A4 קבריולה. אבל עכשיו יש את סדרה 5, והקבריולה החדשה שנחשפה היום נחשבת מעתה על-ידי אודי כגרסה פתוחה של הקופה, לא הסדאן – ולכן היא נקראת A5 קבריולה. הגיוני דווקא. ובאופן מתבקש, גרסת-השרירים של המכונית פתוח-הגג נקראת S5 קבריולה (המכונית הכחולה בתמונות שכאן) – אלא שהיא לא מקבלת את אותו מנוע כמו ה-S5 קופה... במקום ה-V8 האטמוספירי בנפח 4.2 של הקופה מקבלת הקבריולה דווקא את מנועה של ה-S4 החדשה: V6 בנפח 3.0 ל' בעל מגדש-על, שנותן אמנם קצת פחות הספק – 333 כ"ס לעומת 354 – אבל את אותו מומנט בדיוק, 44.8 קג"מ, ועל פני תחום רחב יותר. התיבה הסטנדרטית היא S-טרוניק 7 הילוכים החדשה, עליה הכריזה אודי מוקדם יותר השנה – תיבה שתוכננה לעומסים גבוהים ויועדה לעבוד עם מומנטים עד כ-56 קג"מ. השילוב הזה מספיק כדי להגיע מ-0 ל-100 ב-5.6 שניות, 0.2 שניות לאט יותר מה-S5 קופה עם תיבת הטיפטרוניק הקונבנציונלית – אבל אודי מצהירה על יתרון של יותר מ-10% לטובת המנוע החדש בכל הקשור לצריכת דלק.
אודי חושפת: A5 ו-S5 קבריולה
צילום: מנהל
ב-A5 קבריולה החדשה, היצע המנועים דומה לזה של ה-A5 הרגילה, מ-1.8 TFSI ועד 3.2 ל' V6 וכן שני דיזלים V6 בנפחי 2.7 ו-3.0 ל'. גם כאן ניתן למצוא את תיבת ה-S-טרוניק החדשה, במנועים היותר-חזקים שבהיצע ובשילוב הנעת קוואטרו.
שיווק הקבריולה החדשה יתחיל ברבעון השני של 2009.

לדף יצרן אודי בקטלוג הרכב
הכל על ה-A5
• מידע על ה-S5 קופה