בתערוכת ז'נבה האחרונה השיקה למבורגיני את הדור השני של הגאייארדו, ה-LP560-4 (שבה אף נהגנו לא מכבר). עכשיו מגיע תורה של הגרסה הפתוחה, "ספיידר" – ולמבורגיני בחרה להציג אותה בארה"ב, השוק הגדול ביותר שלה. כן, גם היום, למרות המצב הקשה שם, בוודאי כאשר מדובר במכונית-על פתוחה ואולטרא-נחשקת. הספיידר החדשה מצויידת בגג בד רך (אותו ניתן לקבל בארבעה צבעים, לא רק בשחור), אשר נפתח באמצעות מנגנון חשמלי-הידראולי מורכב בתהליך האורך כ-20 שניות.
תערוכת לוס-אנגל'ס: למבורגיני LP560-4 ספיידר
צילום: מנהל
פרט לכך ניתן למצוא כאן את המאפיינים המכניים של ה-LP560-4, הווה אומר מנוע V10 בנפח שגדל ל-5.2 ל' והספק שעלה מ-520 ל-560 כ"ס, במקביל לירידה במשקל של 20 ק"ג יחסית לגאייארדו ספיידר הקודמת (אם כי עדיין מדובר בתוספת של 140 ק"ג לעומת ה-LP560-4 קופה, בשל החיזוקים שנדרשו במרכב). לא נשכח להזכיר גם כי כמו בקופה, המנוע החדש – למרות היותו גדול וחזק יותר – נהנה מהיתרונות של הזרקה ישירה ולכן צורך 18% פחות דלק עם ירידה תואמת גם בפליטת CO2. לא לצחוק בבקשה, זה חשוב...
ה-LP560-4 ספיידר מגיעה למהירות מירבית של 324 קמ"ש, רק קמ"ש אחד בודד פחות מהגאייארדו קופה (ו-10 קמ"ש יותר מהגייארדו ספיידר הקודמת), ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות בדיוק – 3 עשיריות לאט יותר מהגייארדו הסגורה, ו-3 עשיריות מהר יותר מהספיידר היוצאת.
אנחנו נוהגים במורצ'ילאגו ובגייארדו!