ב.מ.וו מחליפה את המנוע של 120i במנוע גדול יותר וחזק יותר. אחרי שמנוע "פרינס", ששירת בגרסת הבסיס (116i) פינה לאחרונה את מקומו (בגרסה שהפכה ל-118i), הגיע זמנה של הגרסה הבאה, 120i, להצטייד במנוע עדכני.
המנוע הפורש, 1.6 ליטר מוגדש, נוצר בעקבות שיתוף פעולה בין קונצרן PSA (פיג'ו-סיטרואן) לב.מ.וו ויצא לאור עוד ב-2006. מנוע זה, נועד בתחילה לדגמי ההנעה הקדמית של פיג'ו, סיטרואן ומיני והותקן לרוחב המכוניות. ב-2011 הצטיידה סדרה 1 של ב.מ.וו במנוע זה לאחר שזה עבר הסבה למבנה אורכי, הנדרש להנעה אחורית. המנוע ניפק 136 כ"ס ו-170 כ"ס, ולאחר שגרסת ההספק הראשונה פרשה בתחילת 2015, מגיע כעת תורה של השנייה.
מנוע חדש לב.מ.וו סדרה 1
צילום: מנהל
המנוע המחליף הוא 2.0 ליטר טורבו המשרת גם ב-125i. מנוע זה מייצר 184 כ"ס ב-5000 סל"ד ו-27.5 קג"מ בטווח שבין 1350 ל-4600 סל"ד – נתונים טובים מאלה של המנוע היוצא, אבל לא בהפרש גדול.
גם ההבדל בביצועים אינו משמעותי. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 7.1 שניות (7.2 שניות עם המנוע הפורש), והמהירות המרבית היא 225 קמ"ש (מול 222 קמ"ש). צריכת הדלק היא 18.2 ק"מ לליטר (17.8 ק"מ לליטר בקודם).
מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, נמסר כי ב.מ.וו סדרה 1 עם המנוע החדש, תגיע לישראל לקראת סוף השנה.
מנוע חדש לב.מ.וו סדרה 1
צילום: מנהל