תיבת ה-10 הילוכים, כפי שהוצגה באב טיפוס לפני כשלוש שנים
תוכנית פולקסווגן להשיק תיבת 10 הילוכים רובוטית דו-מצמדית חוזרת למגירה. ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח מפי גורם רשמי ביצרנית הרכב הגדולה בעולם, כי התוכנית - שהוכרזה רשמית עוד בשנת 2013 - בוטלה וכי אב הטיפוס של תיבת ההילוכים שנחשף ב-2014 הושמד. התיבה הדו-מצמדית (DSG בשפת פולקסווגן) נקראה בשם הקוד DQ511.
לדברי פרנדריך אייכלר, מנהל הפיתוח של מערכות הנעה בפולקסווגן, רעיון התיבה המתקדמת "מת". אייכלר הוסיף כי גרס את אב הטיפוס בעצמו לפני כחודשיים. פולקסווגן מציעה כיום תיבות DSG בעלות שישה או שבעה יחסי העברה.
תיבה רובוטית דו-מצמדית, כך זה עובד:
התוכנית המקורית לפיתוח תיבת 10 הילוכים הוכרזה רשמית ב-2013, תחת הנחייתו של מנכ"ל היצרנית דאז, מרטין וינטרקורן. אלא שמאז התפוצצה פרשת זיוף נתוני הזיהום "דיזלגייט", וינטרקורן פוטר והיצרנית - שנקנסה ברחבי העולם במיליארדי דולרים ובכירים בה מואשמים בפלילים - החלה במהלך התייעלות רחב היקף.
אחד מקורבנות ההתייעלות הוא פרויקט תיבת ה-10 הילוכים. זו הייתה אמורה להיות תשובה לתיבות דומות שמפתחות יצרניות רכב אחרות, עם תשעה ו-10 הילוכים. מאז ההכרזה ב-2013, חלק מהמתחרות אף הספיקו להציג תיבות דומות - בהן פורד וג'נרל מוטורס - אך אוטומטיות פלנטריות ולא דו-מצמדיות דוגמת זו שפיתחה פולקסווגן.
פולקסווגן ביטלה פיתוח תיבת 10 הילוכים
צילום: מנהל
תיבת DSG עם שבעה הילוכים
על-פי אייכלר, ההחלטה לבטל את הפרויקט היא חלק משינוי גישה בפולקסווגן, שלטענתו בכיריה סברו בעבר כי "יותר וגדול יותר זה טוב יותר". עם זאת, מכיוון שאף יצרנית לא יודעת באמת להיפרד משאיפות מגלומניות, אייכלר הודיע גם כי אב הטיפוס אמנם הושמד, אך הידע שנצבר על-ידי מחלקת המחקר והפיתוח נותר במחשבי החברה.