קיה סיד החדשה, שנראית נאה משמעותית מהאחות לבית יונדאי (בייחוד בגרסה הרגילה, פחות בסטיישן) ותציע מפרט טכני דומה בו תהיה גם גרסת 1.4 ליטר טורבו ותיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים, היוותה הזדמנות מצוינת למפגש עם מיכאל קול, מנכ"ל קיה אירופה – גם כדי לשמוע מה חשיבות המכונית הזו עבור מותג שנהנה כל כך מהצלחת רכבי הפנאי. 

ראיון עם מנכ

 
קומפקטית, אבל מכונית דגל
"הסיד היא המכונית שהחלה במסע האירופאי שלנו" הוא מסביר, "זו מכונית דגל גם מבחינת תדמית ומכירות. השוק מצטמצם אבל הוא עדין מקיף שני מיליון מכוניות, אז יש כאן  הזדמנויות".
 
הראיתם מהדורת שוטינג-ברייק לתצוגה, ודיברתם על גרסת פנאי. לאן אתם הולכים?
"בעוד מספר חודשים נדבר על הגרסה השלישית, וקישרנו שוטינג-ברייק לקרוסאובר. ברור שנביא אחת ואולי בהמשך את השנייה. אם התחום בלחץ כדאי לסייע לו. עד היום המרכב השלישי שלנו היה פרוסיד, אבל שוק שלוש הדלתות מתכווץ. תמיד היה לנו משהו מיוחד בקצה משפחת סיד, ואנחנו מצפים שהוא ייקח נתח של 10-15% מהמכירות. כרגע אנחנו בודקים על מה כדאי ללכת ואם הגרסאות יכולות לחיות ביחד".

ראיון עם מנכ

 
היכן השיפור הגדול בסיד?
"בניהוג, באיכות הנסיעה וגם בחטיבות הכוח. התקדמנו הרבה בתחום ההנאה מנהיגה. המכונית היוצאת קבלה מחמאות על העיצוב וכאן לא היה הרבה לשפר".
 
בחרתם בגישה שונה מיונדאי בתחום רכבי הפנאי הקטנים. מדוע?
"בחרנו בבסיס של הריו עבור קיה סטוניק, ובניגוד ליונדאי (קונה; א.ש) לא תהיה לנו הנעה כפולה, מנועים חזקים או גרסה חשמלית. חשבנו שכאן חשובה יותר האופנתיות ושמרנו על העלויות כי זה מה שהלקוחות רוצים".

ראיון עם מנכ

 
תחום המיניוואנים, בו הייתם חזקים, מצטמצם. מה יקרה?
"השוק של וונגה הצטמצם, אבל מצד שני נותרו בו רק מעט מתחרים אז גם שם יש הזדמנויות. אנחנו מוכרים באירופה 20,000 יחידות בשנה, אבל צמצמנו את מבחר הגרסאות. קארנס מצליח בשווקים כמו ספרד ולכן הוא עוד בייצור. גרסת שבע מקומות לספורטאז' אינה בתוכניות כרגע, אבל כאשר נגיע לדור הבא כנראה שנחשוב על זה".
 
איך אתם מתכוננים לתחום החשמלי?
"יש לנו סול חשמלית ואשתקד השקנו גרסאות נטענות לאופטימה ולנירו. ב-2017 כ-10% מהמכירות שלנו באירופה היו כלים מחושמלים. בסוף השנה נציג את ההיברידי הקל שלנו ושני כלים חשמליים: נירו וסול חדשה".

ראיון עם מנכ

 
אתם דוחפים את קו ה-GT. מה לגבי גרסאות ספורטיביות אמיתיות?
"ה-GT האמיתית במבחר שלנו היא הסטיגנר. אנחנו לא מחפשים מכוניות מאוד חזקות במבחר הרגיל של קיה והמיקוד יהיה בחבילות GT קוסמטיות".