האם בקרוב יסתיים עידן טויוטה אוונסיס? המשפחתית הגדולה של טויוטה, שהחליפה את הקארינה בשנת 1997, צפויה לרדת מפס הייצור בבריטניה, היחיד בו היא מיוצרת. שבועון הרכב הבריטי "אוטוקאר" מדווח מפי מקורות ביצרנית, כי בעקבות מכירות נמוכות הוחלט לעצור בקרוב את ייצור המכונית, שבישראל מוכרת גם בתפקידה כאחת מהניידות הבולטות של משטרת ישראל.

44878טויוטה אוונסיס 2015


למרות חיי הדגם הארוכים - 21 שנים - עד היום הוצגו רק שלושה דורות של האוונסיס. הנוכחי הוצג עוד בתערוכת פאריז בשנת 2008, ומשווק משנת 2009 - נצח במונחי מכוניות מיינסטרים מודרניות. במהלך חיי הדגם, הוא עבר שתי מתיחות פנים משמעותיות, האחרונה שבהן בשנת 2015.

על-פי הדיווח, בטויוטה לא קיבלו החלטה סופית בנוגע למחליפה - אך נראה כי הכיוון הוא לוותר לחלוטין על הקטגוריה. המשפחתיות הגדולות, דוגמת סקודה סופרב ומאזדה 6, סובלות מירידה דרמטית בפופולריות, בעיקר בשל מעבר לקוחות לקטגוריות רכבי הפנאי הקומפקטיים והבינוניים.

44883טויוטה אוונסיס 2015


עדות לכך ניתן למצוא בהונדה, שהאקורד האירופית שלה ירדה מפס הייצור כבר לפני כשנה. בישראל, צפי מכירות נמוך הוביל את חברת דלק מוטורס, יבואנית פורד, להחלטה שלא להשיק כלל את הדור הנוכחי של המונדיאו.

ומה עם האוונסיס בישראל? מחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי שיווק המשפחתית הגדולה נמשך בישראל כרגיל בשלב זה.