אלפא רומיאו תחזיר לחיים את ה-GTV וה-8C, שתיים ממכוניות הספורט המיתולוגיות שלה. זה יקרה עד ל-2022, כחלק מתוכנית רב-שנתית של קונצרן FCA (פיאט קרייזלר אוטומובילס) עליה הכריז בסוף השבוע מנכ"ל הקונצרן, סרג'יו מרקיונה. זוהי התוכנית האחרונה שיוצאת לדרך לפני פרישתו בשנה הבאה.

במסגרת התוכנית, אלפא רומיאו תרחיב את היצע הדגמים שלה, ותוסיף רכב פנאי קומפקטי - אח תאום לג'יפ קומפאס שיתחרה בב.מ.וו X1. כן תוצג ג'ולייטה חדשה, אך לא תהיה יורשת למיטו - ואלפא רומיאו תצא למעשה מפלח הסופרמיני בו התחרתה עם מיני של ב.מ.וו.

אלפא רומיאו GTV ו-8C יחזרו לייצור
ה-8C חוזרת


בנוסף, הג'וליה והסטלביו יעברו מתיחת פנים, ורכב פנאי גדול מהסטלביו יוצג עם עד שבעה מושבים. אבל החדשות המלהיבות הן כצפוי ה-GTV, שתחזור אחרי היעדרות של יותר מ-15 שנים. המכונית החדשה תציע ארבעה מושבים, הנעת כלאיים ויותר מ-600 כ"ס - לצד הנעה כפולה וחלוקת משקל של 50-50 בין הסרנים. הנתונים הללו מלהיבים בהחלט, אך גם רומזים שזו תהיה מכונית יקרה מאוד, בניגוד ל-GTV הקודמות.

אלפא רומיאו GTV ו-8C יחזרו לייצור
מזראטי אלפיירי


אלפא רומיאו לא הציעה GTV מאז שנת 2005, אז ירד הדגם האחרון מפס הייצור. שנה לאחר מכן הופסק גם ייצור הספיידר, גרסת הגג הנפתח של ה-GTV ההיא. אך בעוד הספיידר זכתה לגלגול נוסף בין 2005 ל-2010, ה-GTV הוחלפה במכונית עם שם חדש - בררה (Brera), מהלך שהתברר כטעות שיווקית. לכך גם תרמה התבססות על פלטפורמה ומנועים לא מלהיבים של ג'נרל מוטורס.

אלפא רומיאו GTV ו-8C יחזרו לייצור
התוכניות של אלפא רומיאו


מכונית נחשקת לא פחות של אלפא רומיאו, ה-8C, יוצרה בין השנים 2007 ל-2010. כאן מדובר כבר במכונית ספורט של ממש עם מנוע V8 שהתבסס על יחידת כוח שפיתחו פרארי ומזראטי. ה-8C הציעה עיצוב מרשים והספק מרבי של 450 כ"ס, מספיק למהירות מרבית של כמעט 300 קמ"ש. גם היא שווקה כקופה ("קומפיטציונה") או קבריולה ("ספיידר"), אך יוצרה במספרים נמוכים במכוון - 500 יחידות מכל תצורת מרכב.

בגלגולה החדש, אלפא רומיאו מבטיחה הספק מרבי של "יותר מ-700 כ"ס", גם כאן תודות למערכת כלאיים. בניגוד ל-GTV עם המנוע הקדמי, ה-8C תציע מנוע טווין-טורבו בנזין מרכזי ומנוע חשמלי קדמי. ביצרנית צופים זמן האצה מעמידה ל-100 קמ"ש של פחות משלוש שניות.

אלפא רומיאו GTV ו-8C יחזרו לייצור
תוכניות ג'יפ


תאריכי השיווק המדויקים של המכוניות החדשות עדיין לא ידועים. לצד תוכניות אלו, קונצרן FCA סיפק גם הצצה לתוכניות של מותגים נוספים. בין היתר נמסר כי מותג ג'יפ יוסיף רכב פנאי קטן מהרנגייד, לצד טנדר, רנגייד חדש, צ'ירוקי וגרנד צ'ירוקי חדשים. כן יוצגו רכבי פנאי גדולים ובגודל מלא - עם חמישה ושבעה מושבים.

אלפא רומיאו GTV ו-8C יחזרו לייצור
תוכניות מזראטי


אצל מזראטי, התוכניות כוללות מכונית ספורט חדשה עם הנעה חשמלית או כלאיים, שתתבסס בעיצובה על מכונית התצוגה אלפיירי (Alfieri) וגם תכונה כך בגרסת הייצור. זו תוצע כקופה וקבריולה ותחליף למעשה את הגראן-טוריזמו וגראן-קבריולה המיושנות. מזראטי מבטיחה מהירות מרבית של יותר מ-300 קמ"ש לדגם זה והאצה ל-100 בכשתי שניות.

מלבד זאת, עד 2022 היצרנית תציג רכב פנאי גדול מהלבנטה, מתיחת פנים לגיבלי וקוואטרופורטה חדשה.