קאדילק תלמד את כל מכוניותיה לנהוג לבד - לפחות באופן חלקי. יצרנית מכוניות היוקרה הודיעה כי בכוונתה להציע את מערכת ה"סופר קרוז" (Super Cruise, "שיוט על" בתרגום ישיר) בכל הדגמים החל מ-2020.

המערכת, שהושקה לראשונה ב-CT6, כוללת שמירת מרחק מהרכב מלפנים ושמירת הרכב במרכז הנתיב במהירויות בינעירוניות. בכך היא למעשה מסוגלת לנסוע לבד, אם כי מדובר עדיין באוטונומיה חלקית, והנהג נדרש להיות עירני ולקחת פיקוד במצבים מסוימים.

קאדילק תציע נהיגה אוטונומית בכל הדגמים מ-2020


בנוסף להטמעת סופר קרוז בכל הדגמים, קאדילק הודיעה גם על כוונתה להשיק רכב ראשון שמצוידת בטכנולוגיית תקשורת V2X, כלומר תקשורת בין מכונית לסביבה - מכוניות אחרות, תשתית וכדומה. קאדילק מציעה מאז שנה שעברה תקשורת V2V (מכונית למכונית) ב-CTS, טכנולוגיה שנחשבת קריטית לצרכי מכוניות אוטונומיות.

באמצעות תקשורת כזו, מכוניות יכולות להזהיר אחת את השנייה מתאונה, מפגע בהמשך הדרך ואף מתנאי מזג אוויר בעייתיים. לפי הודעת קאדילק, המערכת הראשונה, שתוצע ברכב פנאי בשנת 2023, תוכל לתקשר עם כלי רכב ותשתיות במרחק של עד כ-300 מטר.

קאדילק תציע נהיגה אוטונומית בכל הדגמים מ-2020


"הרחבת טכנולוגיות סופר קרוז ותקשורת -V2X ממחישה את המחויבות של קאדילק לחדשנות", מסביר מארק רוס, סגן נשיא GM לפיתוח, רכש וניהול רשת ספקים. "ג'נרל מוטורס מחויבת להובלת עידן חדש של תחבורה אישית, וטכנולוגיות מסוג זה יאפשרו זאת".