פולקסווגן תשיק שירות רכב שיתופי בשם "ווי" (WE, אנחנו) החל משנה הבאה, כך נמסר מהיצרנית. השירות יופעל תחילה בגרמניה, ומשנת 2020 יורחב לערים גדולות ברחבי העולם - תחילה באירופה, אסיה וארה"ב.

במסגרת השירות, יופעל צי של מכוניות חשמליות ממותג "איי.די." (.I.D) של פולקסווגן. השירות יכלול, בין היתר, גם "פתרונות לק"מ האחרון", בהם שירות קורקינטים, יישומון חנייה ועוד. שירות ווי מצטרף לפרויקט דומה נוסף של פולקסווגן, מויאה (Moia), שכולל מיניבוסים שיתופיים בקווים קבועים, בהם ניתן לנסוע על-ידי הזמנה ביישומון.

יורגן שטאקמן, חבר המנהלים הממונה על מכירות בפולקסווגן, הודיע על השירות החדש באירוע שנערך בברלין. לדבריו, ביצרנית משוכנעים כי יש לשירות ביקוש. "לכן אנחנו נכנסים לשוק הזה עם גישה הוליסטית ורעיון של מקור אחד - המכסה את כל הצרכים של השירות מנסיעות קצרות שאורכות רק דקות ספורות ועד לנסיעות ארוכות לנופש".

מכונית העם, לכולם: פולקסווגן תשיק רכב שיתופי


שטאקמן הוסיף כי שירות הרכב השיתופי "יכלול אך ורק מכוניותחשמליות, ויציע לכן תחבורה נטולת זיהום ובת-קיימא". זוהי דרך חכמה להקל עומס באזורים עירוניים".

פולקסווגן לא מפרטת בינתיים מה בדיוק יכלול שירות ווי, או אילו מכוניות יוצעו בו. יש לציין כי מלבד מספר דגמי תצוגה קרובים יותר או פחות לייצור, מותג החשמליות איי.די. עדיין לא הציג רכב סדרתי כלשהו. עם זאת, ביצרנית כבר הודיעו שרכב ראשון כזה צפוי לקראת 2019.

נכון לעתה לא ידוע על תוכניות של פולקסווגן לפריסת שירות ווי בישראל.