סדנת אלפינה (Alpina), מסדנאות השיפורים הוותיקות והחביבות ביותר על אוהדי מכוניות ב.מ.וו, מציגה מהדורה חדשה וככל הנראה אחרונה לסדרה 4 הנוכחית. המשפחתית קופה (או קבריולה) של ב.מ.וו, שדור חדש שלה צפוי ככל הנראה בשנה הבאה, תוצע במהדורה מוגבלת של 99 יחידות עם שורה ארוכה של שיפורים, שמבוססים על דגם ה-B4S המוכר של הסדנה.

הגרסה החדשה, שגם מכונה "אדישן 99" (מהדורה 99), מציעה את עיצוב אלפינה המוכר והאהוב - כולל הפגושים בעלי הפתחת התחתון הצר וה"חצאית" התחתונה עם הכיתוב "אלפינה" במרכזה. גם החישוקים רבי החישורים (20 במקרה של ה-B4S אדישן 99) עם הקוטר הנדיב ("20) מוכרים היטב לחובבי הסדנה.

המהדורה המיוחדת מוצעת בחמישה גווני מרכב. הכחול המסורתי של אלפינה, לצד כתום, אפור, לבן ושחור. בחירת צבע המרכב תשפיע על תא הנוסעים - שם למשל גלגל ההגה, דיפוני העור בקונסולה ומושבי העור (ואלקנטרה) מעוטרים בתפרים בצבע תואם.

רגע לפני פרידה: אלפינה במהדורה מיוחדת לב.מ.וו סדרה 4


מי שיבחר בצבע כתום, יוכל גם להזמין ערכת עיצוב "רטרו", הכוללת פסי מירוץ בצבע שחור-פחם לאורך תא המטען, מכסה המנוע והגג. עוד במהדורה המיוחדת: קישוטי מרכב (דוגמת סבכת הכליות, בתי מראות ופתחי איוורור) בשחור מבריק, שחור מט או כחול מט; שטיחים ורצפת תא מטען שנתפרים בעבודת יד עם מסגרת עור שחורה; מנופי העברת הילוכים על גלגל ההגה מאלומיניום בשחור מט והכי חשוב - לוח ממוספר בתא הנוסעים ותא המנוע, מפלדת אל-חלד.

רגע לפני פרידה: אלפינה במהדורה מיוחדת לב.מ.וו סדרה 4


כמקובל באלפינה, עיצוב זה לא הכל: מתחת למכסה המנוע הסדנה מציעה יחידת כוח משודרגת של ב.מ.וו, מנוע 3.0 ליטר עם צמד מגדשי טורבו, שישה צילינדרים, 452 כ"ס ו-69.3 קג"מ בין 3,000 ל-4,500 סל"ד. יחידת הכוח משודכת לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ולהנעה אחורית (כפולה בתוספת תשלום רק עם מרכב קופה), ומאיצה את ה-B4S מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות עם הנעה כפולה, 4.2 שניות עם הנעה אחורית ו-4.3 שניות בגרסת הקבריולה. המהירות המרבית: 303, 306 ו-304 קמ"ש בהתאמה.

רגע לפני פרידה: אלפינה במהדורה מיוחדת לב.מ.וו סדרה 4


המהדורה המיוחדת לא תוצע בישראל בייבוא סדיר, כך שאם היא מצאה חן בעיניכם כדאי שתמהרו לבצע ייבוא אישי. המחיר אגב, עומד על החל מ-74,700 יורו לקופה ו-80,800 לקבריולה כולל מסים בגרמניה, כלומר החל מ-315 אלף שקל לקופה והחל מ-340.5 אלף לקבריולה. הגרסה הקרובה ביותר בביצועים שמיובאת לישראל באופן סדיר, ב.מ.וו M4 קופה, עולה אצלנו החל מ-709 אלף שקל.