חברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי, הודיעה על קריאה לתיקון לדגמי מיצובישי אאוטלנדר, לנסר ולנסר ספורטבק, שיוצרו בשנים 2015 ו-2016. בכלי רכב מסוימים, עשוי להתפתח כשל במערכת החשמל, שיוביל לכיבוי המנוע בנסיעה או לקושי בהנעה. לא ידוע על תאונות או נפגעים כתוצאה מהכשל בישראל.

בקריאה לתיקון, שהוכרזה בעקבות ביקורת איכות פנימית של מיצובישי, נכללים 13,425 כלי רכב בישראל משלושת הדגמים. בימים אלה מועברים מספרי השלדה המעורבים בקריאה למשרד התחבורה, בכדי שזה יצליב את נתוני הבעלות העדכניים עם הרישום במשרד הרישוי. מכתבי זימון לביצוע התיקון יישלחו לאחר מכן לכתובת המעודכנת של בעלי המכוניות.

חשוב לשים לב כי במסגרת התקנות בישראל, חובה לבצע את התיקון בתוך שישה חודשים מיום קבלת ההודעה לביתכם. לאחר מכן לא ניתן לחדש את הרישיון, לבצע את מבחן הרישוי השנתי ("טסט") או להעביר בעלות על הרכב. התקנות קובעות עוד כי כל פעולה הנדרשת במסגרת קריאה לתיקון, ובכלל זה בדיקה, תיקון או החלפת רכיב, מבוצעת ללא כל תשלום מצד בעל הרכב.

13,425 מיצובישי אאוטלנדר ולנסר - לתיקון בישראל


מכלמוביל נמסר כי במכוניות מדגם הלנסר סדאן, לנסר ספורטבק ואאוטלנדר המעורבות בקריאה, ממסר המנוע בלוח הממסרים עלול להתחמם יתר על המידה ולגרום לניתוק אספקת המתח למחשב המנוע. כתוצאה מכך המנוע עלול לדומם תוך כדי נסיעה או שלא ניתן יהיה להניע אותו מחדש, בנוסף נורית "בדוק מנוע" תידלק בלוח השעונים.

13,425 מיצובישי אאוטלנדר ולנסר - לתיקון בישראל


בעלי מכוניות מאחד משלושת הדגמים המעורבים, משנות הייצור 2015 ו-2016, יכולים לבדוק אם רכבם נכלל בקריאה לתיקון באמצעות מוקד השירות של כלמוביל, בטלפון שמספרו 3151*, או באתר השירות של היבואנית. בכלמוביל מבקשים גם מהלקוחות לתאם מראש את הגעתם למוסך, בכדי לצמצם את זמן ההמתנה.