דיימלר (מרצדס) וב.מ.וו הודיעו על הסכם לשיתוף פעולה בפיתוח מכוניות אוטונומיות, כך נמסר בהודעה שפרסמו היצרניות. סוכנויות הידיעות בלומברג ורויטרס מדווחות כי המהלך נועד לחסכון בעלויות בפיתוח הטכנולוגיות המתקדמות, הנדרשות לרכב אוטונומי.

היצרניות חתמו על מזכר הצהרת כוונות לפיתוח משותף של הדור הבא של טכנולוגיות נהיגה אוטונומית, שלדבריהן יגיעו לשוק עד אמצע העשור הבא. במסגרת ההסכם, השתיים שומרות את האפשרות לצרף לשת"פ יצרניות רכב וחברות טכנולוגיה נוספות.

"שילוב תחומי המומחיות של שתי החברות שלנו יגדיל את כוח החדשנות שלנו", כך על-פי קלאוס פרויליך, חבר מנהלים בב.מ.וו המופקד על מחקר ופיתוח ביצרנית. בדרך זו, לדבריו, "יואץ קצב פריסת הטכנולוגיה".

על-פי התוכנית, היעד העיקרי של שיתוף הפעולה הוא פיתוח מכוניות בעלות יכולת נסיעה אוטונומית ברמה 4, כלומר כאלו שיכולות לנסוע באופן מלא בלי מעורבות נהג, בכל מצבי הנהיגה. עם זאת, בניגוד לרמה הגבוהה ביותר (5) שלא כולל גלגל הגה ודוושות, רמה 4 מאפשרת עקיפת המערכת על-ידי נהג אנושי (מצב ידני).

עלויות הפיתוח של מכוניות אוטונומיות נחשבות לגבוהות מאוד, ודורשות בין היתר יכולת פיתוח מערכות ממוחשבות מתקדמות, חיישנים ועוד. כתוצאה מכך יצרניות רכב רבות מחפשות שותפות בתוך ומחוץ לתעשייה לצורך הפיתוח, וכך כבר הוכרזו על שיתופי פעולה בין ג'נרל מוטורס להונדה, פולקסווגן ופורד וכדומה.

מיכאל הפנר, מנהל הפיתוח של התחום האוטונומי במרצדס, הסביר כי "פיתוח מערכות כאלה הוא קצת כמו לטפל על הר. הצעדים הראשונים מהבסיס נראים קלים, אבל ככל שאתה מתקרב ליעד, האוויר הופך לדליל, יותר כוח נדרש לכל צעד, האתגרים הופכים למורכבים יותר".

ב.מ.וו ומרצדס יפתחו יחד מכוניות אוטונומיות


ב.מ.וו ודיימלר מפגרות כיום בתחום היכולת האוטונומית, בהשוואה ליריבתן העיקרית - אודי, וקונצרן פולקסווגן כולו. זה האחרון הציג מכונית סדרתית ברמת אוטונומיה 3, שמאפשרת תנועה ללא מעורבות נהג בחלק מתנאי הדרך - בעיקר כבישים בינעירוניים במצבים מסוימים. מערכת זו נכנסה לייצור באודי A8 החדשה, אך עדיין לא מורשית לשימוש במרבית השווקים (כולל בישראל) בגלל מגבלות חקיקה.

על-פי ההסכם בין דיימלר לב.מ.וו, שיתוף הפעולה לא יכלול את פיתוח השלב הסופי של אוטונומיה - רמה 5. כאן דיימלר מתכוונת להמשיך ולפתח את המכוניות ללא נהג כלל, בסיוע חברת בוש. ב.מ.וו מנגד נעזרת לצורך כך במובילאיי הישראלית וחברת האם שלה, אינטל - וצופה מכוניות ראשונות מסוג זה על הכביש ב-2021, כשנה אחרי דיימלר ובוש.