אחד מכלי הרכב האחרונים של לקסוס שזהה כמעט לחלוטין לדגם "רגיל" של טויוטה, ה-GX, עובר מתיחת פנים. בניגוד לישראל ואירופה, בהן נמכר טויוטה לנד קרוזר (הידוע גם בכינוי העבר "פראדו"), בארה"ב הדגם הזה שווק מאז הצגתו ב-2009 תחת מותג לקסוס ובשם "GX". מאז ובמיוחד בשנים האחרונות, לקסוס מקפידה על בידול משמעותי יותר בין דגמיה לבין אלו של חברת האם.

ה-GX המחודש זוכה לסבכה קדמית חדשה, ובמפתיע עוד-יותר גדולה אפילו מזו שהותקנה בחרטומו במתיחת הפנים הקודמת (2013). גם יחידות התאורה חדשות וגדולות יותר, עם תאורת יום משולבת בתוכן.

מהצד ומאחור השינוי מינורי הרבה יותר, וגם חושף את הדימיון הברור ביותר ללנד קרוזר המשווק אצלנו. בדומה אליו, ה-GX מציע מרכב חמש דלתות ועד שבעה מושבים. בניגוד ללנד קרוזר, גרסת שלוש דלתות של ה-GX לא שווקה מעולם.

טויוטה לנד קרוזר היוקרתי של לקסוס עדיין בחיים


הדימיון לדגם האירופי מסתיים מתחת למכסה המנוע, שם כדי להתאים לחיבת הינקים לבנזין, הוחלפה יחידת הטורבו-דיזל במנוע V8 בנזין עתיר נפח (4.6 ליטר) שמפיק 301 כ"ס ו-45.6 קג"מ.

טויוטה לנד קרוזר היוקרתי של לקסוס עדיין בחיים


כבעבר, ה-GX מכוון ליוקרה ומציע שפע אבזור, מושבי עור מהודרים ותא נוסעים עם חומרים איכותיים יותר מהלנד קרוזר (אך גם כאן ניתן למצוא לא מעט דימיון בין השניים). עם מתיחת הפנים, הוא גם יציע כאבזור תקני את מערכות הבטיחות המתקדמות שמוצעות אצלנו בתוספת תשלום - בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב, אורות דרך אוטומטיים למניעת סינוור ובקרת שיוט אדפטיבית.

טויוטה לנד קרוזר היוקרתי של לקסוס עדיין בחיים


לפי שעה אין תוכניות לשיווק ה-GX בישראל. את מקומו בהיצע המקומי תופס כאמור הלנד קרוזר, שעם מחיר התחלתי של כ-300 אלף שקל ממוצב כרכב יוקרתי למדי לכשעצמו.