פורד תפטר 5,000 עובדים בגרמניה, 3,000 בבריטניה, 2,000 ברוסיה, 1,000 בצרפת ו-1,000 נוספים במדינות נוספות באירופה - סך הכל 12,000 עובדים - כחלק מתוכנית התייעלות שמטרתה להפסיק את הפסדיה ביבשת. התוכנית כוללת גם סגירת מפעלים בשלוש מדינות - צרפת, רוסיה ובריטניה - ומכירת מפעל לידי מגנה (בסלובקיה). משרות יצומצמו גם במפעלים נוספים בצרפת, ספרד, גרמניה ומדינות נוספות.

סוכנויות הידיעות בלומברג ורויטרס מדווחות כי מדובר בקיצוץ בסך קרוב ל-20% מכוח האדם של פורד באירופה. היצרנית מעסיקה כיום כ-51 אלף עובדים באופן ישיר ועוד כ-14 אלף מועסקים במיזמים משותפים. תוכנית הפיטורים כוללת פיטורי כ-2,000 עובדים במשרה מלאה וכ-10,000 עובדים שעתיים ועובדי קבלן.

לפי התוכנית שפורד פרסמה, דריסת הרגל של היצרנית באירופה תצומצם משמעותית ודגש נרחב יותר יושם לייבוא מכוניות ליבשת מבסיסי ייצור אחרים. עד לסוף שנת 2020 מספר המפעלים של פורד באירופה ירד מ-24 כיום ל-20 בלבד.

אחד המפעלים בו יקוצצו משרות, סרלואיס בגרמניה:

 
"פרידה מעובדים וסגירת מפעלים הן ההחלטות הקשות ביותר שאנחנו צריכים לקבל", כך כתב סטוארט רוולי, נשיא פורד אירופה, בהודעה שפרסמה היצרנית.

פורד התקשתה בשנים האחרונות להתמודד בשוק האירופי הצפוף, ונפגעה במיוחד מירידת המכירות בבריטניה, שנובעת מחוסר הוודאות במהלך תהליכי עזיבת השוק האירופי (ברקסיט). גם עלייה בעלויות התכנון והייצור של מכוניות, במעבר לעידן החשמלי והאוטונומי, פגעה בריווחיות של פורד ומתחרותיה.

פורד כבר הכריזה לאחרונה על תוכניות התייעלות שונות, בהן גם לאירופה. בין היתר בוטלו מספר דגמים, בהם המיניוואנים הקומפקטיים סי-מקס וגרנד סי-מקס (C-Max), מתחרים של רנו סניק וסיטרואן C4 ספייסטורר. גם עתידה של פורד קא+ נמצא בסכנה. שלושת דגמים אלה אינם משווקים בישראל.

פורד מכריזה על סגירת מפעלים ופיטורי 12,000 עובדים באירופה


קודם לכן, פורד הודיעה כי תפסיק בהדרגה לשווק מכוניות נוסעים בארה"ב, ותתמקד ברכבי פנאי וטנדרים. פורד לא מודיעה על מהלך דומה באירופה, ומתחייבת להמשיך ולשווק מכוניות באירופה, אך גם הודיעה כי תשים דגש רב יותר לרכבי פנאי ומסחריות.

באיחוד יצרניות הרכב האירופיות (ACEA) הודיעו לאחרונה כי הם מעדכנים מטה את תחזית המכירות לשנת 2019. במקום עלייה של כאחוז במכירות לעומת 2018, באיחוד צופים כעת ירידה של כאחוז בשוק האירופי בשנת 2019.

לצד החדשות הרעות, פורד הודיעה כי עסקיה באירופה בדרך לשיפור משמעותי השנה, לאחר הפסדי עתק שנרשמו אשתקד. ביצרנית עדכנו עם זאת את תחזיתם למתח רווחים של 8% השנה, ומעריכים כעת כי זה יעמוד על 6% בלבד.