אודי הציגה את ה-S8 החדשה, הגרסה החזקה והספורטיבית ביותר במשפחת אודי A8 המהודרת. בניגוד לדגמי S דומים שהוצגו בשנה האחרונה עם מנועים צורכי סולר, אודי בחרה הפעם בנוסחה מסורתית יותר - מנוע בנזין גדול נפח ועתיר סוסים.

יחידת הכוח ב-S8 מציעה שמונה צילינדרים (V8), צמד מגדשים ונפח של 4.0 ליטר. ההספק המרבי שלה עומד על 571 כ"ס והמומנט על 81.5 קג"מ. בדומה לגרסאות ה-S דיזל שהוצגו לאחרונה למשל ל-A6/A7 ו-Q8, ה-S8 מציעה הנעת כלאיים מתונה.

זה בעיקר אומר שיש מצברי ליתיום-יון שאוגרים את אנרגיית הבלימה, ומשתמשים בה לסיוע רגעי למנוע הבנזין ובעיקר מאפשרים כיבוי ממושך שלו בשיוט, גלישה ועצירה. המערכת, שנתמכת על-ידי פלטפורמה חשמלית נפרדת (48 וולט), מסייעת לחסכון של 0.8 ליטר בנזין לכל 100 ק"מ (לפי מסלול התקינה האירופי שמדרג תצרוכת דלק ל-100 ק"מ).

אודי S8 חדשה: 571 כ


אודי לא מפרסמת בינתיים את נתוני הביצועים, אך ה-S8 הקודמת בגרסתה האחרונה ("פלוס" עם 605 כ"ס), רשמה האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.8 שניות. דגם ה-S8 הרגיל עם 520 כ"ס נדרש ל-0.4 שניות נוספות (4.2). המכונית החדשה תתמקם ככל הנראה בין לבין, ותשאיר מקום גם לגרסה חזקה-עוד-יותר שלבטח תוצג בתוך מספר שנים.

אודי S8 חדשה: 571 כ


מלבד הרבה כוח, ה-S8 החדשה מאמצת גם מתלי אוויר מתקדמים, עם מצלמה לניטור הכביש לפנים. באמצעות המידע שמתקבל על בורות ושיבושים, ומנועים חשמליים בכל אחד מהגלגלים, המערכת יכולה להרים או להוריד מתלה ובכך לצמצם למינימום את המכה מהשיבוש בכביש.

אודי S8 חדשה: 571 כ


בנוסף, המתלים גם נעים לצמצום רכינת המרכב בבלימה והאצה וזוויות הגלגול בסיבובים. במצב הנוחות, למשל, המרכב ייטה עד שלוש מעלות לתוך הפנייה, כדי לצמצם את כוח הצד המופעל על הנוסעים. וזה לא הכל: בעמידה, המתלים ירימו את המרכב מיידית בחמישה ס"מ עם זיהוי פתיחת דלת על-ידי נהג או אחד הנוסעים. בדרך זו תתאפשר כניסה וישיבה קלה יותר בתא הנוסעים.

אודי S8 חדשה: 571 כ


ה-S8 החדשה מצוידת גם בהיגוי אחורי משתנה בהתאם למהירות. בנסיעה בעיר למשל במהירות נמוכה, הגלגלים האחוריים מסתובבים נגד כיוון הקדמיים, ובכך מקטינים את רדיוס הסיבוב. במהירות גבוהה, האחוריים מסתובבים יחד עם הקדמיים ומשפרים את היציבות. ליכולת הדינמית המשופרת יתרמו גם בלמים קרמיים (בתוספת תשלום), עם עשר בוכנות וקוטר נדיב - 420 מ"מ מלפנים ו-370 מאחור.

אודי S8 החדשה צפויה להגיע לישראל בתחילת 2020, כך נמסר מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי. נכון לעתה לא ידוע כמה תעלה.