רכב הפנאי הגדול של פולקסווגן, האטלס (Atlas), עובר רענון של אמצע החיים. בתערוכת שיקגו נחשפה מתיחת הפנים לדגם, מהמצליחים של היצרנית באמריקה בשנים האחרונות. רכב זה הוצג לראשונה באוקטובר 2016 ומשווק גם בסין, רוסיה ומדינות נבחרות נוספות (תחת השם טרמונט). לפי שעה אין תוכניות לשווקו בישראל.

במסגרת מתיחת הפנים, האטלס מאמץ כמה מסממני העיצוב המוחצנים יותר של האטלס קרוס ספורט, גרסת ה"קופה" שהוצגה באוקטובר אשתקד. זה אומר שיש פגושים חדשים (שהביאו לצמיחה של כ-7.5 ס"מ באורך הכללי), יחידות תאורה מעודכנות וגם סבכה קדמית עם שלושה פסי כרום עבים ששנים מהם מחברים את יחידות התאורה.

האטלס יוצע גם ברמת גימור R-ליין, שכוללת חישוקי "20 או "21, פגושים שונים, חצאיות ותגי "R-ליין", לטובת מראה ספורטיבי. בתא הנוסעים הוחלף גלגל ההגה בכל הגרסאות ונוסף מסך "8 למולטימדיה (למעט גרסת הבסיס).



מתחת לעור כמעט אין שינויים, עם שתי יחידות כוח: 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים ו-235 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית או לראשונה כפולה בתוספת תשלום. מנוע ה-3.6 ליטר (V6) ממשיך להציע 276 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית או כפולה.

פולקסווגן אטלס מתחדש, אבל עדיין רק לאמריקה
צילום: פולקסווגן

אבזור המותרות והנוחות התקני והאופציונלי שודרג, וכולל כעת בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת רכב בשטח מת (גם בנסיעה לאחור), בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע למניעת סטייה מנתיב, חיישני חנייה היקפיים, מערכת חנייה אוטומטית, מצלמות היקפיות עם תצוגה עילית וחיבור וויי-פיי הוט-ספוט שמאפשר, באמצעות כרטיס סים, גישה לאינטרנט מעד ארבעה מכשירים בו זמנית.

פולקסווגן אטלס מתחדש, אבל עדיין רק לאמריקה
צילום: פולקסווגן

ויש עוד: האטלס מציע לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, תאורת אווירה, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, מושבים אחוריים מחוממים, טעינה אלחוטית לטלפון חכם והתנעה בשלט רחוק.

פולקסווגן אטלס מתחדש, אבל עדיין רק לאמריקה
צילום: פולקסווגן

שיווק מתיחת הפנים יחל בארה"ב באביב הקרוב, אז יפורסמו פרטים נוספים כולל מחירים ומפרטים טכניים מלאים. לפי שעה אין תוכנית לשיווק האטלס בישראל.