GAC ישראל מוסרת בימים אלה את המכוניות האחרונות של דגם GAC GE3 ותצא להפסקה בפעילותה השיווקית וזו תימשך קצת יותר משנה. אולם התצוגה שלה בתל אביב ישמש את חטיבת ג'יאומטרי של ג'ילי שתחל את פעילותה בישראל בקרוב. ג'ילי ג'יאומטרי מיוצגת בארץ על ידי קבוצת יוניון, יבואנית טויוטה, לקסוס, GAC.

הסיבה להקפאת הפעילות של GAC מורכבת ממספר סיבות: שינויים בתקנות המקומיות ביחס ליבוא מכוניות בהיקף מצומצם וללא תקינה מלאה; שינויים בתכניות היצרן ביחס לכניסה לשוק האירופאי; הפסקת הייצור של GE3 שנמכר עד כה בארץ. 

פסק זמן ל-GAC ישראל
צילום: יח"צ

סיבות לשינוי
התכנית המקורית של GAC ישראל הייתה להביא לארץ את איון LX המתקדם יותר במסגרת אישורי התקינה המוגבלת, ולמכור אותו במשך ארבע שנות דגם. במסגרת זאת דובר על 400 מכוניות לשנה וביחד 1600 יחידות. היקף זה, שאינו קטן, אפשר ליצרן לבצע את השינויים הנדרשים במסגרת התקינה המקומית המוגבלת, ולעשות זאת באופן שהוא עדיין רווחי. שינוי התקנות בארץ, שהביא לקיצור התקופה בה ניתן להביא כלים חדשים עם תקינה מוגבלת מארבע שנים לשנתיים ועד 2023, שינה זאת. עם היקף של 800 מכוניות, מחצית מהכמות המתוכננת, ביצוע ההתאמות היה ללא כלכלי. 

במקביל שינו ב-GAC את תכניות הכניסה לשוק האירופאי, והחליטו לעשות זאת במהלך 2022 עם שני דגמים חשמליים חדשים שיעמדו בתקינה אירופאית מלאה. דגמים אלה יצוידו במערכות בטיחות מתקדמות ואמורים לקבל חמישה כוכבים במבחן הריסוק של יורו NCAP. אותם דגמים יוצגו בסוף 2022 תחת השם איון, ועימם תחזור GAC לפעילות בישראל.

פסק זמן ל-GAC ישראל
צילום: איון

כאמור, GE3, הדגם ש-GAC מכרה עד כה וכבר עבר התאמות לשוק המקומי, לא מיוצר יותר.

עוד שנה
עם חזרתה של GAC לישראל ייחנך אולם תצוגה חדש בהרצליה פיתוח, שישקף את המיתוג הגבוה יותר אותו צופים לדגמי איון. לפחות כרגע נראה שהשם איון לא יהיה של מותג נפרד אלא של חטיבה יוקרתית ב-GAC. בהתאם, הסמל יהיה של GAC וכך גם התקשורת השיווקית.  

שני הדגמים הראשונים הם כמובן רכבי פנאי חשמליים. הראשון שבהם דומה חיצונית לדגם Y שהוצג בסוף 2020 בסין והחליף את GE3, אך יכלול שינויים משמעותיים במפרט הטכני. 

פסק זמן ל-GAC ישראל
צילום: GAC