אודי ישראל החלה לשווק את הגרסאות ההיברידיות-נטענות של אודי Q5 ו-Q5 ספורטבק. רכב הפנאי הבינוני (D-SUV) של אודי שנחנך ב-2008, הושק בדור השני והנוכחי שלו ב-2016. 

באמצע 2020 עבר Q5 מתיחת פנים, ואז נוספה להיצע גם גרסת ספורטבק המתייחדת בחלק אחורי משופע ליצירת מרכב פנאי-קופה. המהדורה המחודשת של הדגם הגיעה לכאן בסוף 2020, ואילו אודי Q5 ספורטבק משווקת כאן ממחצית השנה הזאת.

1651549
צילום: אודי

הגרסאות הנטענות, שהסימול שלהן הוא PHEV TFSIe והוצגו עוד ב-2019, מוצעות בשתי רמות הספק ובשני סוגי המרכב. המחיר התחילי הוא 410,700 שקלים, בשעה שמחירו של הדגם בגרסת הבנזין מתחיל ב-359,000 שקלים.  

גרסאות ונתונים 
ל-Q5 בגרסה ההיברידית-נטענת מנוע טורבו בנזין 2.0 ליטר המפיק 265 כ"ס ו-37.7 קג"מ; מנוע חשמלי המייצר 75 כ"ס בשוטף ו-143 כ"ס בשיא לזמן קצר ומומנט של 35.7 קג"מ; תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה כפולה.

1651551
צילום: אודי

בגרסה 50 התפוקה המשולבת היא 299 כ"ס ו-45.9 קג"מ, ומשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.1 שניות. בגרסה 55 התפוקה המשולבת היא 367 כ"ס ו-51 קג"מ, משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 5.3 שניות. המהירות המרבית, 239 קמ"ש, זהה וכך גם המהירות בחשמל בלבד, שהיא 135 קמ"ש.

לרכב סוללה 17.9 קוט"ש, הטווח המוצהר הוא 57-59 ק"מ וצריכת הדלק היא 59 ק"מ/ל' (שני הנתונים לפי תקן WLTP).

1651553
צילום: אודי

כדי לאפשר את הטמעת הסוללות ברכב, הוקטנו מכל הדלק מ-70 ל-54 ליטרים ותא המטען מ-520 ל-465 ליטרים. הסוללות הביאו לעליית משקל ב-350 ק"ג ל-2150 ק"ג.

רמות אבזור ומחירים
במפרט הבטיחות של Q5 ההיברידי-נטען בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור היקפי של שטחים מתים.

1651535
צילום: אודי

במפרט האבזור של גרסת 50, שמחירה 410,700, תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, המולטימדיה של אודי עם צג "10.1 ומחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד משולב בעור.  

בגרסה 55, שמחירה 437,700 שקלים, חישוקי "20 ובנוסף מערכת שמע של B&O עם 19 רמקולים ומצלמה היקפית. 

מרכב ספורטבק מייקר גרסאות אלה ב-36,700 שקלים, ל-447,400 שקלים ול-474,400 שקלים בהתאמה.

1651540
צילום: אודי