טויוטה איכזבה לאחרונה את חובבי הרכב האירופאים כאשר הודיעה שהקורולה GR הספורטיבית לא תגיע ליבשת הישנה, וששיווקה של ה-GR86 יופסק ב-2024 באירופה בגלל אי עמידה בתקני בטיחות.

אולם כעת מגיעה בשורה חיובית לאירופאים שחיכו לגרסה יותר קיצונית של היאריס GR הקטנה; למרות שה-GR קורולה לא תוצע באירופה, מנוע שלושת הצילינדרים המשודרג שלה כן יגיע, וכך גם רוחה של גרסת MORIZO הדו-מושבית ומכוונת המסלול של האחות הגדולה.

הגרסה הבסיסית של ה-GR יאריס מונעות על ידי מנוע 1.6 ליטר טורבו משולש ציל' שמפתח 261-272 כ"ס בהתאם לשוק, ובראיון עם השבועון הבריטי 'אוטוקאר' נחשף כי טויוטה תביא את גרסת ה-304 כ"ס ו-40.8 קג"מ של המנוע הזה, בגרסת קצה שתכונה MORIZO, קומפלט עם תיבת 6 הילוכים ידנית מקוצרת יחסי העברה. לפי הערכות, המנוע המחוזק והתיבה המקוצרת אמורים להספיק כדי לחתוך לפחות 0.5 שניות מתאוצת האפס למאה של היאריס הספורטיבית (5.5 שניות).

טויוטה GR יאריס תקבל גרסת קרב עם 300 כ
צילום: טויוטה

השם של הגרסה, MORIZO, מגיע מכינוי המירוצים של מנכ"ל טויוטה, אקיו טויודה, וכמו בקורולה, גם ביאריס הוא יוצמד לגרסה מופשטת משקל ומכוילת למסלול. בדומה לאחותה, גם היאריס הלוהטת תאבד את המושבים האחוריים לטובת הפחתת משקל, אבל תשמור על מערכת הסטריאו ומערכת המיזוג הבסיסית. צפו גם למתלים משודרגים, צמיגים קרביים ושלל שיפורים נלווים.

טויוטה GR יאריס תקבל גרסת קרב עם 300 כ
צילום: טויוטה

בנוסף, בשבוע שעבר נפוצו שמועות שטויוטה מתכננת לעשות שימוש במנוע הטורבו הזה גם ל-GR86 - עניין שחובבי נהיגה מצפים לו מאז שהושקו לראשונה האחיות טויובארו ב-2012. כרגע טויוטה בוחנת גרסאות מוגדשות של ה-GR86 עבור סדרת מירוצים יפנית, אך לא שוללת את התקנת המנוע בגרסה סדרתית.

לדעתנו זה יהיה מוזר ותמוה - שכן לסובארו יש גרסאות מוגדשות של מנוע הבוקסר בו מצוידות האחיות GR86/BRZ ושתי היצרניות סירבו להשתמש בו עד כה - אבל בואו נקווה שאנחנו טועים...

טויוטה GR יאריס תקבל גרסת קרב עם 300 כ
צילום: טויוטה