מרצדס ירתה את יריית הפתיחה בקרב על עתידה של הספורט-סדאן - ובחרה לוותר על מנוע ה-V8 לטובת מנוע 4 צילינדרים היברידי-נטען. מצד אחד, אובדנו של מנוע ה-V8 המוזיקלי בהחלט מבאס, ומצד שני, לפחות נוכל ליהנות עוד כמה שנים מ-AMG מונעת בנזין לפני המעבר הבלתי נמנע לחשמל.

כדי לפצות על המעבר - ועל המשקל המוגבר  - מרצדס מציעה הרבה יותר כוח מבעבר. היחידה ההיברידית-נטענת מייצרת הספק משולב של 680 כוחות סוס ומומנט של 104 קג"מ. עליות של 170 כ"ס וכמעט 33 קג"מ ביחס למנוע גרסת S היוצאת.

התשלום מגיע כשמעלים אותה על המאזניים: לא פחות מ-2111 ק"ג (!), או במילים אחרות - כבד ב-456 ק"ג מאלפא ג'וליה תלתן ירוק, וב-301 ק"ג מה-M3 בוורסיה הכבדה ביותר שלה.

מרצדס C 63S AMG החדשה 2023 - סופו של עידן ה-V8
צילום: מרצדס
 
צל כבד
השם המלא והמתיש של המכונית הוא C63 S E Performance והיא מוצעת כסדאן או כסטיישן. יחידת הכוח היא פצצה טכנולוגית מורכבת - אז תנסו לעקוב, כי אנחנו הלכנו לאיבוד כמה פעמים במהלך קריאת תיק העיתונות...

 הכוח מגיע משילוב של מנוע 2.0 ליטר טורבו ומנוע חשמלי המותקן מאחור; מנוע הבנזין כולל מגדש טורבו ייחודי - הפועל בסל"ד נמוך בסיוע חשמלי, ובסל"ד גבוה בעזרת גזי הפליטה - בדומה ל-C43 החדשה, רק שכאן הוא נהנה מיחס דחיסה נמוך יותר כדי לאפשר גדישה והספק גבוהים יותר.

מרצדס C 63S AMG החדשה 2023 - סופו של עידן ה-V8
צילום: מרצדס

זו טכנולוגיה חלוצית למרצדס, שכן עד כה השילוב של טורבו רגיל וחשמלי נעשה בשני מגדשים שונים, ולא באותה יחידה. ההספק המתקבל הוא 476 כוחות סוס ומומנט של 55.5 קג"מ, מה שהופך אותו למנוע ה-4 צילינדרים החזק ביותר בעולם בייצור סדרתי.

מנוע הבנזין שולח כוח דרך תיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים לסרן האחורי שבו נמצא המנוע החשמלי. המנוע החשמלי מפיק 204 כ"ס ו-32.6 קג"מ (הספק שיא הזמין רק ל-10 שניות) ויש לו תיבת שני הילוכים בעצמו.

המנוע החשמלי כולל גם דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית, והכוח יכול להישלח אל הגלגלים האחוריים או חזרה לחלק הקדמי, מה שמאפשר הנעה כפולה בכל תרחישי הנהיגה - כולל במצב חשמלי בלבד.

מרצדס C 63S AMG החדשה 2023 - סופו של עידן ה-V8
צילום: מרצדס

כמובן שאפשר לבחור בהנעה אחורית (תודה לאל), וכמו בדגמי AMG אחרים יש מצב 'דריפט' ייעודי. הביצועים, כצפוי, מרשימים מאוד: 3.4 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת בשתי מדרגות - 250 קמ"ש כסטנדרט או 280 קמ"ש עם 'חבילה לנהג'.

ה-C63 S היא כאמור היברידית נטענת, אבל יש לה קיבולת סוללה של 6.1 קוט"ש בלבד, המעניקה טווח חשמלי של 13 ק"מ. אולם זו לא הפואנטה שלה, כי מטרתה העיקרית היא להבטיח שתקבלו את מלוא הביצועים בכל עומס, כולל נהיגת מסלול ממושכת, והיא עושה זאת באמצעות קירור נוזלי בין כל תא בודד של הסוללה – עניין המבטיח טמפרטורת עבודה אחידה, וטעינה ופריקה מקסימליות בכל מצב.

מרצדס C 63S AMG החדשה 2023 - סופו של עידן ה-V8
צילום: מרצדס

למעשה, מרצדס מצהירה שלקוחות לא צריכים לטעון את הסוללה כלל ושיש לעשות זאת רק בתנאי חום/קור קיצוניים, אם רוצים לחמם או לקרר את תא הנוסעים לפני שנכנסים.

מערכת המתלים מלפנים תוכננה מחדש ביחס למרצדס C קלאס הרגילה, ועושה שימוש בקפיצי פלדה עם בולמי זעזועים מתכווננים אלקטרונית.

מרצדס C 63S AMG החדשה 2023 - סופו של עידן ה-V8
צילום: מרצדס

היגוי אחורי מוצע כסטנדרט, ויש גם הגה ביחס מסירה משתנה, מערכת בלימה אדירה עם 6 בוכנות לקאליפר מלפנים כסטנדרט ודיסקים קרבון-קראמיים כאופציה, 8 מצבי נהיגה, 4 דרגות לבלימה הרגנרטיבית, 4 מצבים לבקרת היציבות - וגעגוע אחד גדול לימים בהם מכוניות ספורטיביות היו פשוטות ואינטואיטיביות יותר... מחירים ומועדי השקה מלאים טרם פורסמו.

מרצדס C 63S AMG החדשה 2023 - סופו של עידן ה-V8
צילום: מרצדס