פורשה מוסיפה לדור 992 העדכני של ה-911 את גרסת קאררה T, אשר מכוונת לחובבי נהיגה אדוקים שאינם מעוניינים או מסוגלים לרכוש את גרסאות GT הקיצוניות.

 ה-T בשם הדגם היא קיצור של Touring, תיור, והיא הופיעה לראשונה על גרסת הומולוגציה של ה-911  בשנת 1968. ה-911T הראשונה הוצעה עד 1973, ומאז נעלמה מההיצע למשך יותר מארבעה עשורים. בשנת 2017 פורשה החזירה את הגרסה המופשטת והממוקדת לדור 991 של ה-911, ובעקבות ההצלחה הגרסה "זלגה" גם לבוקסטר, לקאיימן ואפילו למקאן, שזכו כולם לגרסאות 'טורינג' משלהם.

הקאררה T ממוקמת בהיררכיית גרסאות ה-911 בין גרסת הבסיס לבין הקאררה S. כמו בעבר, מנוע ה-3 ליטר כפול מגדשי טורבו של הקאררה הבסיסית נותר ללא שינוי ומספק 385 כ"ס. מה שחדש הוא תיבת הילוכים ידנית עם שבעה הילוכים, שהייתה זמינה בעבר רק בקאררה S ומעלה, בשילוב עם הכווונת מומנט (טורק וקטורינג) ודיפרנציאל מוגבל-החלקה מכאני.

פורשה 911 קאררה T - הגרסה לנהגים חוזרת
צילום: פורשה

הקאררה T תאיץ למאה קמ"ש ב-4.5 שניות ותעפיל למהירות מרבית של 291 קמ"ש - מה שהופך אותה ל-911 האיטית ביותר בהיצע, ומחדד את העניין שאפס למאה זה לא הכל בחיים.

ייחודיים לקאררה T אלמנטים כמו שמשות דקות וקלות יותר, מצבר קל משקל, הפחתה בחומרי בידוד והסרת המושבים האחוריים, שמסייעים לירידה של 35 ק"ג במשקל (1470 ק"ג בסך הכל) בהשוואה לקאררה הסטנדרטית המצוידת בתיבה כפולת-מצמד. תוצר לוואי של החיסכון במשקל הוא עלייה בכמות הרעש בתא הנוסעים, נושא שפורשה ניצלה כדי לכלול בחבילה מערכת פליטה ספורטיבית רועשת יותר.

פורשה 911 קאררה T - הגרסה לנהגים חוזרת
צילום: פורשה

חבילת 'ספורט כרונו' הנחשקת מגיעה אף היא כסטנדרט, וכוללת מתלים אקטיביים (PASM) והנמכה של 10 מ"מ. תמורת תשלום נוסף תוכלו לקבל גם היגוי אחורי, שאינו מוצע בקאררה הבסיסית.

השינויים בעיצוב עדינים למדי, עם חישוקים מהקאררה S בצבע אפור, ועוד כמה נגיעות ספורטיביות באפור ובשחור. גלגל הגה ספורטיבי והמושבים הספורטיביים מגיעים כסטנדרט, כאשר מושבי באקט, חבילת עור מורחבת ועוד יוצעו בתשלום נוסף.

פורשה 911 קאררה T תגיע לישראל ברבעון השני של 2023. הכינו את הארנקים.

פורשה 911 קאררה T - הגרסה לנהגים חוזרת
צילום: פורשה