יצרנית מכוניות היוקרה מאיטליה הציגה את אלפא רומיאו ג'וליה וסטלביו לאחר שעברו מתיחת פנים שנייה. שני הדגמים – הראשון, משפחתית-גדולה (קטגוריה D); השני רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV) –חולקים אותה פלטפורמה הנקראת ג'ורג'יו ואת מכלולי ההנעה העיקריים. ג'וליה הוצגה ב-2015, סטלביו ב-2016, ושניהם עברו מתיחת פנים קלה אחת ב-2019.

השינויים הפעם
גם הפעם מדובר במתיחת פנים קלה יחסית. השינויים החיצוניים מינוריים, אבל בחזית יחידות תאורה חדשות מסוג לד-מטריקס במבנה '3+3' שהוצג לראשונה באלפא רומיאו טונאלה (2021). בנוסף, הסבכה וכונסי האוויר בפגוש עודכנו קלות. מאחור השינויים קלים עוד יותר ומסתכמים ביחידות תאורה בכיסוי שונה; בג'וליה הגימור שקוף, בסלטביו הגימור בזכוכית "מעושנת".

בסביבת הנהג נעשו מספר שינויים ובראשם לוח מחוונים מוקרן חדש בגודל 12.3 אינץ' המציע אפשרויות להתאמה אישית. כסטנדרט יוצעו שלושה עיצובים ללוח המחוונים: 'מתקדם', שאמור לייצג את העתיד אליו אלפא רומיאו צועדת; 'מרגיע', לנהיגה נינוחה; 'מורשת', בעיצוב המתכתב עם דגמים עבר אייקוניים של אלפא רומיאו.

​אלפא רומיאו סטלביו וג'וליה 2023: מתיחת פנים נוספת
צילום: אלפא רומיאו

בנוסף, מערכת המולטימדיה והתקשורת ברכב שודרגה כך שכעת תוכל לקבל עדכונים מהאוויר (OTA) ולהציג מידע חדש ושימושי לנהג ואפשרות לשליטה (מוגבלת יש לומר) על פונקציות של הרכב מרחוק באמצעות הטלפון הנייד.

לצד זה דגמי ג'וליה וסטלביו יוצעו עם שבב NFT שיאפשר שמירה בטוחה של המידע על הרכב (טיפולים, הודעות מחשב ועוד) לאורך חייו.

​אלפא רומיאו סטלביו וג'וליה 2023: מתיחת פנים נוספת
צילום: אלפא רומיאו

רמות גימור וגרסאות
מאלפא רומיאו נמסר כי שני הדגמים יוצעו עם אותו מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר בהספק של 200 ו-280 כ"ס ועם הנעה אחורית או כפולה.

היצע רמות הגימור יצטמצם ויתכתב עם זה של טונאלה. שני הדגמים יוצעו ברמת כניסה 'סופר' אותה ניתן יהיה לצייד בחבילת 'ספרינט' ליצירת מופע דינאמי יותר. מעליהן תוצע 'Ti' ש"תדגיש את האלמנטים הייחודיים של שני הדגמים", כך אלפא, ואליה ניתן להוסיף את חבילת 'ולוצ'ה' שתוסיף ליכולת הספורטיבית.

​אלפא רומיאו סטלביו וג'וליה 2023: מתיחת פנים נוספת
צילום: אלפא רומיאו

לפחות בתחילת הדרך יוצעו הדגמים גם ברמת 'קומפיטציונה' הממוקדת בנהג: היא תהיה זמינה עם כל מנוע ומוסיפה על הקיים ב'ולוצ'ה' (ולגביה אלפא לא פרטה יותר מדי…) בעיקר בולמים אדפטיביים, גם חישוקי 21 אינץ' ובנוסף: קליפרים צבועים באדום, מרכב בצבע 'אפור ירח מט',דיפון עור ייחודי, מערכת שמע של הרמן-קרדון ומושבי ספורט עם תפירה אדומה.

​אלפא רומיאו סטלביו וג'וליה 2023: מתיחת פנים נוספת
צילום: אלפא רומיאו