רק לפני כחודש הכריזה מרצדס על הדור החדש של C קלאס במהדורת AMG וכבר כעת היא מציגה מהדורה מיוחדת עבורה. המהדורה הראשונה מוקדשת עבור קבוצת הפורמולה 1 של מרצדס, שהשנה לא ממש הצליחה (מקום שלישי באליפות היצרנים), אבל מסכמת שמונה אליפויות רצופות עד כה.

תקציר הפרקים הקודמים
בדור החדש של C AMG (או בשמה המלא AMG C63 S E Performence) תוצע גרסה זו לראשונה עם מערך היברידי-נטען, זאת כדי להתמודד עם דרישות הולכות ומחמירות מצד האיחוד האירופאי בנוגע לפליטות מזהמים.

מערך זה משלב מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר בעל 4 צילינדרים (4.0 ל', V8 עד כה) עם מנוע חשמלי לתפוקה מרבית משולבת של 680 כ"ס ו-104 קג"מ, תוספת של 170 כ"ס וכמעט 33 קג"מ שנועדה בין היתר להתמודד עם תוספת המשקל של המערך ההיברידי. ההנעה כפולה (יש מצב הנעה אחורית) והביצועים על הנייר מהממים: 3.4 שניות ל-100 קמ"ש ועד 280 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.

​מרצדס C63 S AMG: עכשיו במחווה ל-F1
צילום: מרצדס

לצד יחידת ההנעה המרשימה גם שלל עזרים ומערכות להעברת הכוח והגברת היכולת: דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית, היגוי אחורי אקטיבי, בולמים אדפטיביים, גלגל הגה עם יחס העברה משתנה, בלמים אדירים עם 6 קליפרים מלפנים (ואופציה לקרמיים) ועוד.

פורמולה 1 וזה
כאמור, כעת מוצעת אותה C AMG גם במהדורה מיוחדת ובהיקף וזו מוקדשת לפורמולה 1. למהדורה זו תוספות ושינויים בחוץ ובפנים, אך לא נעשו שינויים ביחידת ההנעה. עם זאת, במרצדס טוענים כי החבילה האווירודינאמית שהותאמה למכונית נבדקה במנהרת רוח והיא תורמת, מלבד להופעה, גם ליכולת וליציבות במהירויות גבוהות. המערך האווירודינאמי המוגבר כולל ספליטר מלפנים, שפה מוגבהת לכנף מאחור (סדאן בלבד) ודיפיוזר משופר.

​מרצדס C63 S AMG: עכשיו במחווה ל-F1
צילום: מרצדס

בצד היותר עיצובי של העסק מהדורת ה-F1 תוצע עם חישוקי 20 אינץ' בעלי 5 חישורים כפולים בעיצוב ייחודי ובצביעת שחור-מט התואמת את החישוקים של מכונית הפורמולה 1 של מרצדס.

בנוסף, מסביב למרכב ובחישוקים פס אדום המוסיף משקל נגד לצבע המרכב 'אפור אלפיני' הייחודי למהדורה זו. על אלה ניתן להוסיף את חבילת 'לילה' הכוללת ספליטר, מראות צד, חצאיות צד, חלונות ועוד בגימור שחור-מבריק.

​מרצדס C63 S AMG: עכשיו במחווה ל-F1
צילום: מרצדס

בסביבת הנהג אלמנטים בנושא שחור-אדום כמו מושבי הספורט המשודרגים המציגים עור נאפה שחור עם נגיעות ותפירה אדומה, רצועות חגורת הבטיחות אדומות, גימור אלומיניום-אדום בדלתות, תגי F1 שונים ועוד.

​מרצדס C63 S AMG: עכשיו במחווה ל-F1
צילום: מרצדס