בשנים האחרונות התגברה אופנת ה"חיים בוואן" – בין אם כפתרון למצוקת דיור ובין אם כסגנון חיים אלטרנטיבי מלא הרפתקאות. הקורונה ששלחה את כולנו לחפש קצת אוויר בטבע רק היוותה זרז לכמה אנשים שהיו על הגדר.
 
 רבים מאותם דיירי וואנים קונים רכב מסחרי משומש ומסבים אותו כך שיתאים לאכלוסם בהתאם לאורח החיים החדש שלהם. בפורד שמו לב למגמה שמסרבת לדעוך והציגו את התשובה שלהם: במקום לקנות רכב משומש בואו וקנו פורד טרנזיט טרייל חדש ומותאם לכל הרפתקה שמגיע אפילו עם אחריות מלאה לשלוש שנים.
 
הטרנזיט, השטח
הבסיס כמובן הוא אותו פורד טרנזיט מוכר אותו ניתן לבחור במרכב עם רגיל עם גג בינוני או גבוה או בגרסה המוארכת עם גג גבוה לנפח מירבי. בכל מקרה, המנוע מאוד אמריקאי במונחי 2022: מדובר במנוע V6 מוגדש טורבו בנפח 3.5 ל' מסדרת 'אקובוסט' שמפיק כאן 310 כ"ס ו-55.2 קג"מ ומשודך לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים.

​פורד טרנזיט 2023: הגרסה האולטימטיבית למטיילים
צילום: פורד
 
כמובן, לטרנזיט טרייל הנעה כפולה ובורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה בין מצב רגיל, חסכוני, בוץ, גרירה או מצע חלק. עוד לחיזוק היכולות והבטחון בשטח בפורד מציינים הגבהת מרכב של 8.9 ס"מ, מפסק סרנים רחב ב-7 ס"מ להגברת היציבות וצמיגי גודייר רנגלר לכל שטח (50/50) בקוטר 30.5 אינץ' על חישוקי 16 אינץ'.

חבילת גרירה חדשה תאפשר ל'טרייל' לגרור עד 2,950 ק"ג שיספיקו ללא מעט סירות, טרקטורונים ושאר אמצעים להנאה בשעות הפנאי. בפורד מציינים כי המתלים המעובים כוילו מחדש ונבחנו ע"י חטיבת "פורד פרו" המטפלת בטנדרים והמשאיות של החברה וכי המערך כולו עמיד ומתאים ל"כל הרפתקה".
 
​פורד טרנזיט 2023: הגרסה האולטימטיבית למטיילים
צילום: פורד

אל אלה הוסיפה פורד שינויים לעיצוב החיצוני שהוא קשוח ומתאים יותר למשימה: מלפנים ישנה סבכה מושחרת, בצדדים כנפי פלסטיק מושחרות, מיגונים קלים לגחון מלפנים, מגיני בוץ ועוד.
 
צריך גם לחיות
שינוי משמעותי לא פחות נעשה בפנים כדי להתאים את הטרנזיט לחיי היום-יום. בפורד מציינים כי בגרסה המוארכת והמוגבהת אדם בגובה 195 ס"מ יכול לעמוד זקוף וכי יש יותר מ-4 מטרים ויותר מ-13,000 ליטרים של נפח הטענה אותם ניתן להסב לתא מגורים מגוון.

​פורד טרנזיט 2023: הגרסה האולטימטיבית למטיילים
צילום: פורד
 
בפורד מציעים את הטרנזיט עם כל ההכנות הנדרשות – תשתית חשמל, תשתית לקידוח ועוד – לטובת התקנת מיטות, ארונות מטבח, אזור בישול, מנוחה ועוד בהתאם לדרישת הלקוח. בפורד מציינים כמה תוספות כאופציה כמו מאוורר בגג הרכב, מושבים מסתובבים, זכוכית פרטיות, מערך חשמלי מוגבר לציוד חוץ ועוד.

פורד תציע כמה סידורים מוכנים מראש או תציע את הרכב "נקי" עם הככנות בלבד למי שירצה לעשות את ההתאמות הנדרשות עבורו בעצמו – את האחריות המלאה פורד, כך היא מבטיחה, תכבד בכל מקרה.

​פורד טרנזיט 2023: הגרסה האולטימטיבית למטיילים
צילום: פורד