אלפא רומיאו חוגגת מאה שנים לשיתוף הפעולה עם סדנת העיצוב ובניית המרכבים זגאטו, בהצגת מכונית קופה יפהפייה על בסיס הסדאן המוכרת.

הג'וליה SWB היא הדגם האחרון בשושלת ארוכה של 150 דגמי אלפא רומיאו שעוצבו על ידי זגאטו, החל ב-'Tipo G1' של 1921, שהייתה עיצוב מחודש של ספינת הדגל היוקרתית של אלפא דאז.

הדגם העדכני, בעל השם הבלתי נגמר 'אלפא רומיאו ג'וליה SWB זגאטו', מבוסס על מכלולי גרסת הסדאן, אך עם מרכב חדש מסיבי פחמן. המכונית עוצבה במשותף על ידי זגאטו וסטודיו העיצוב הפנימי של אלפא - בראשותו של המעצב אלחנדרו מסונרו - כיורשת רוחנית לקו 'ספרינט זגאטו' (SZ) של דגמי אלפא מסוף שנות ה-50 - שהיוו גם השראה לקופה הרדיקלית של 1989 שזכתה לשם אלפא SZ.

אלפא ספרינט זגאטו חוזרת!
צילום: Zagato

הקופה החדשה בנויה על פלטפורמת הג'וליה, אך בעלת בסיס גלגלים מקוצר משמעותית "בהתאם למסורת הספורטיבית של זגאטו" (ומכאן ה-SWB בשמה, לציון Short Wheel Base), ובפרופורציות הדומות לאלו של ה-SZ מ-1989.

מתחת לעור היא מקבלת את מכלולי ג'וליה GTAm ממוקדת המסלול, כולל מנוע ה-V6 טווין-טורבו שמקורו בפרארי, אשר מפיק בגרסה זו 540 כ"ס. באופן מעניין, ה-SWB שודכה לתיבה ידנית 6 הילוכים שהוצעה רק בגרסאות הרגילות של הג'וליה תלתן ירוק ולא ב-GTAm. אלפא לא סיפקה נתוני ביצועים, אבל בהתחשב במעטפת סיבי הפחמן קלת המשקל והאווירודינמית, תאוצה למאה של כ-3.5 שניות ומהירות מרבית הנושקת ל-300 קמ"ש נשמעים כמו נתונים הגיוניים.

אלפא ספרינט זגאטו חוזרת!
צילום: Zagato

כשהושקה ה-SZ האחרונה, אז על בסיס אלפא 75 - הסדאן הנעה-אחורית האחרונה עד להצגת הג'וליה - היא זכתה לכינוי החיבה 'איל מוסטרו', המפלצת, באיטלקית - אך נראה לנו שהפעם מדובר בעיצוב שהוא יותר היפה מאשר החיה.

המעצב הראשי מצד אלפא, מסונרו, מסר כי "הפילוסופיה של הספרינט זגאטו החדשה היא זו של שנות ה-60, עם מרכב המונע על ידי פשטות, אווירודינמיקה וקלילות."

אלפא ספרינט זגאטו חוזרת!
צילום: Zagato

מסונרו הפנה את תשומת הלב לעיצוב הפנסים הקדמיים בסידור '3+3', בדומה לזה של דגמי אלפא רומיאו הנוכחיים, ואשר היה מאפיין בולט של ה-SZ מ-1989 - ממש כמו גג הבועה הכפול והחלק האחורי התפוח, שהוא מכנה "סגנון מרכב טיפוסי של זגאטו" (ואנחנו מכנים זנב של אסטון מרטין ואנטג').

 כמו רוב דגמי התצוגה של זגאטו, גם הפעם מדובר במכונית בהזמנה אישית. כלומר, הם טוענים שזה פרוייקט חד פעמי, אך מניסיון העבר, כאשר מגיע אספן עם מספיק ממון ורצון - הם יבנו בעבורו אחת נוספת.

כרגע נבנתה רק מכונית אחת, והיא כבר נרכשה על ידי אספן גרמני אלמוני – בעל מבחר דגמי אלפא נדירים ומספר רכבי אסטון במרכב זגאטו. המחיר לא פורסם, אך יש לשער שהוא גבוה ממיליון יורו.

אלפא ספרינט זגאטו חוזרת!
צילום: Zagato