בחודש יוני 2022 נחת בארץ דאצ'יה ג'וגר החדש, רכב שבעה המקומות הזול בישראל. הבעיה היחידה הייתה שהוא הוצע עם תיבה ידנית בלבד - עד עכשיו.
 
כעת מציגה היצרנית הרומניה את הגרסה ההיברידית, שהיא למעשה דגם כלאיים ראשון למותג דאצ'יה, או כמו שהם מכנים זאת: "המכונית המשפחתית ההיברידית הנגישה ביותר בשוק".

דאצ'יה ג'וגר Hybrid 140 מבוסס על יחידת ההנעה ההיברידית של קבוצת רנו/ניסאן המוכרת לנו מרנו ארקנה ומניסאן ג'וק; זו יחידה היברידית לא שגרתית המבוססת על מנוע 1.6 ליטר המפיק 90 כ"ס, וזוג מנועים חשמליים (אחד מספק כ-50 כ"ס והשני הוא מנוע קטן המשמש להתנעה ומסייע לתיבה להעביר הילוכים) עם סוללת 1.2 קוט"ש. תיבת ההילוכים האוטומטית כוללת ארבעה הילוכים למנוע הבנזין ושני הילוכים למנוע החשמלי. נשמע מסובך, אך מניסיוננו עם האחיות לפלטפורמה - בפועל היחידה די דומה באופייה להיברידית קונבנציונלית.

דאצ'יה ג'וגר 2023 החדש - הגרסה ההיברידית בדרך לישראל
צילום: דאצ'יה

דאצ'יה לא חשפה את ההספק המשולב, אך מדובר ככל הנראה ב-140 כ"ס, כמשתמע משמה. החברה לא חשפה גם נתון צריכת דלק, ורק פירטה כי טווח הנסיעה בין תדלוקים עומד על למעלה מ-900 ק"מ.

שוב, מניסיוננו עם האחיות מבית רנו/ניסאן שעושות שימוש במנוע זה, נתון צריכת הדלק הרשמי אינו צפוי להיות מרשים במיוחד - אולם אופי המערכת מאפשר לטענת היצרניות לבצע עד 80% מהנהיגה העירונית בהנעה חשמלית, מה שמשפר את צריכת הדלק בשיעור של עד 40% במחזור העירוני בהשוואה לגרסת הבנזין.  

דאצ'יה ג'וגר 2023 החדש - הגרסה ההיברידית בדרך לישראל
צילום: דאצ'יה

מבחוץ, הג'וגר ההיברידי אינו שונה מגרסת הבנזין, למעט תגי ההיבריד ואופציה לגוון אפור חדש. בפנים ישנו לוח מחוונים מוקרן ספציפי לגרסה המציג מידע על הסוללה וזרימת האנרגיה.

הקרוסאובר ההיברידי נהנה גם מבלם חניה חשמלי כסטנדרט, גלגל הגה חדש ומשענת יד מרכזית עם תא אחסון משולב. מיקום הסוללה מתחת לרצפה (במקום הגלגל החלופי), גורם לכך שחלל המטען אינו מושפע, כמו גם האופציה לקבלת שבעה מושבים בשלוש שורות.

דאצ'יה ג'וגר היברידי צפוי להגיע לישראל ברבעון השני של 2023, ועשוי להיות רכב שבעת המושבים האוטומטי הזול בישראל.

דאצ'יה ג'וגר 2023 החדש - הגרסה ההיברידית בדרך לישראל
צילום: דאצ'יה

כרגע המחיר המקומי עדיין לא ידוע, אך המחירים בצרפת גבוהים מהצפוי: מחיר הקרוסאובר המחושמל יעמוד על 24,600 אירו, עלייה של 45 אחוז (!) ממחירה של גרסת הבסיס שעומד על 16,990 אירו. מצד שני, הוא זול בהרבה מרנו קאפצ'ור עם אותה מערכת הנעה שנמכר בצרפת במחיר של 32,900 אירו. 

כך או כך, חשוב גם לזכור כי במבחן הבטיחות שנערך לרכב על-ידי יורו NCAP, קיבל ג'וגר בנזין הידני כוכב אחד בלבד (מתוך חמישה), והציונים לפי קטגוריות הם: הגנה על מבוגרים, 70%; הגנה על ילדים, 69%; הגנה על הולכי רגל, 41%; מערכות בטיחות, 39%.

דאצ'יה ג'וגר 2023 החדש - הגרסה ההיברידית בדרך לישראל
צילום: דאצ'יה