ב-1983 הוצגו תוך חודשים ספורים שני דגמים חדשים ששינו את עולם - דודג' קרוואן האמריקאי, ורנו אספאס הצרפתי. שניהם שילבו בין שימושיות ומרווח של ואן עבודה, לבין נוחות ואבזור של רכב משפחתי, ויצרו קטגוריה חדשה שסחפה את העולם - המיניוואן. הרעיון של שימושיות מוגברת באמצעות גג מוגבה סחף אחריו קטגוריות נוספות, ובשנות האלפיים הוצף השוק במיניוואנים בגדלים שונים - מכאלה שמתבססים על סופרמיני קטנה, ועד מובילי נוסעים עם שמונה מושבים ויותר.

אולם למרות הפרקטיות והיעילות, תהילתם של המיניוואנים חלפה-עברה לה בעשור האחרון, והקהל החל לנטוש אותם (יחד עם שאר הקטגוריות המסורתיות) ולעבור לרכבי פנאי, דמויי שטח - שבתהליך דומה לזה שעברו המיניוואנים, מוצעים כיום גם הם במגוון קטגוריות גודל וסגנונות.

כעת מסתבר שלקראת יום הולדתו ה-40 גם האספאס נכנע לטרנד האופנתי, וכדי להעיר את המכירות המדשדשות החליטו אנשי רנו להפוך אותו לרכב פנאי - כי בכל הנוגע למכירות, חשוב יותר לתת לציבור את מה שהוא רוצה ולא את מה שהוא צריך.

רנו אספאס הבא יהפוך לרכב פנאי
צילום: Renault

 האספאס החדש יתבסס על אותה פלטפורמה שעמדה גם בבסיס הדור הקודם, ואשר משמשת גם את רנו אוסטרל, ניסאן אקס-טרייל ומיצובישי אאוטלנדר. קרוב לוודאי שיחידות הכוח יהיו זהות לאלו של האוסטרל, כולל גרסאות היברידיות למיניהן.

צילומי ריגול מהשנה שעברה הראו שהדגם ייראה דומה מאוד לרנו אוסטרל, אם כי עם בסיס גלגלים מוארך וסרח עודף אחורי שיביאו לתא נוסעים מרווח יותר, ויספקו מרחב לשבעה מושבים - כי בכל זאת, זה עדיין אספאס במהותו, והוא צריך להציע שימושיות יוצאת דופן.

הדגם החדש יחליף ככל הנראה לא רק את האספאס היוצא, אלא גם את הקוליאוס הוותיק, ומבחינת ממדים ומחיר יתחרה בדגמים דוגמת סקודה קודיאק ופיג'ו 5008 בסגמנט ה-D-SUV.
ההצגה צפויה באביב הקרוב.

רנו אספאס הבא יהפוך לרכב פנאי
צילום: Renault