טלקאר, יבואנית קיה, סאנגיונג וסרס, השיקה היום (שני) את הדור השני של דגם הפנאי הקומפקטי קיה נירו

נירו הוצג ב-2016, נועד מלכתחילה להיות מחושמל בשלוש גרסאות – היברידית, היברידית-נטענת, חשמלית – וחלק אז אותה רצפה ויחידות הנעה עם יונדאי איוניק. שתי הגרסאות הראשונות הוצעו כבר עם השקת הדגם, והגרסה החשמלית ב-2018. 

ב-2021 הושק הדור השני של נירו בקוריאה, ושיווקו כאמור מתחיל כעת. יצוין כי קיה הציגה ב-2022 מהדורה מוגדלת בשם 'פלוס' לדור הראשון של נירו וזו משווקת בישראל מזה שלושה חודשים. 

קיה נירו הצליח מאוד בישראל, ונמכרו ממנו 40,000 יחידות, ואילו נירו במהדורת 'פלוס' נמכר ב-3000 יחידות. 

קיה נירו חשמלי ומאחוריו הדור הקודם
צילום: אדר לב-ארי

כל הפרטים על קיה נירו החדש

עיצובו של נירו החדש שונה לחלוטין מזה של הדור הראשון והוא אגרסיבי יותר, מבליט בהרבה את נוכחות הרכב. הקורה האחורית מודגשת וניתן להזמין אותה בשחור או באפור בתוספת תשלום. סביבת הנהג חדשה אף היא, ודומה בעיצובה לזו שבדגמים החדשים ביותר של קיה. 

הדגם החדש גדול מקודמו; בסיס הגלגלים ארוך ב-2 ס"מ ל-272 ס"מ, אורך הרכב ב-6.5 ס"מ ל-442 ס"מ, והרוחב והגובה ב-1 ס"מ ל-182.5 ס"מ ול-154.5 ס"מ. הגדלת המרכב הביאה לפי קיה ליצירת מרחב פנים משופר. 

קיה נירו החדש בישראל

נירו החדש מוצע בארץ עם שתי חטיבות כוח: היברידית-נטענת וחשמלית; ההיברידית הרגילה צפויה בהמשך.  

קיה נירו החדש תמונה מהצד
צילום: אדר לב-ארי

גרסה היברידית-נטענת

הגרסה ההיברידית-נטענת מצוידת בחטיבת כוח משודרגת ביחס לזו שבדור הראשון, וכוללת מנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר המייצר 104 כ"ס, מנוע חשמלי המנפק 84 כ"ס לתפוקה משולבת של 183 כ"ס ו-27 קג"מ; ההספק המשולב גדול ב-42 כ"ס מאשר בדור הראשון.

התיבה היא דו-מצמדית עם 6 הילוכים, אין בה הילוך אחורי כדי לחסוך במשקל והתנועה לאחור נעשית על-ידי המנוע החשמלי. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 9.6 שניות והמהירות המרבית 168 קמ"ש. 

המערך החשמלי שודרג אף הוא, ולרכב כעת סוללה של 11.1 קוט"ש לטווח של 61 ק"מ; להשוואה, בדור הראשון 8.9 קוט"ש ו-49 ק"מ. 

בגרסה ההיברידית-נטענת תא מטען בנפח 346 ליטרים ומשקלה 1594 ק"ג.

קיה נירו תא מטען
צילום: יצרן

גרסה חשמלית

בגרסה החשמלית מייצר המנוע הספק של 204 כ"ס כמו בדור הראשון, ואילו המומנט כעת 26 קג"מ, 14.3 קג"מ פחות. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 7.8 שניות, והמהירות המרבית 167 קמ"ש. 

לסוללה 64.8 קוט"ש (ללא שינוי) לטווח של 460 ק"מ, 33 ק"מ יותר מאשר בדור הראשון, והספק הטעינה המהירה כמקודם: 100 קילוואט. 

נפח תא המטען בגרסה החשמלית 475 ליטרים ומשקלה 1757 ק"ג. 

קיה נירו תא נוסעים
צילום: יצרן

בטיחות, אבזור, מחירים 

קיה נירו החדש נבחן על-ידי יורו NCAP וקיבל ציון של 5 כוכבים עם 'חבילת בטיחות', והיא זו המוטמעת ברכב. במפרט הבטיחות, בין השאר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת תאונה בפניה שמאלה, בקרת שיוט אדפטיבית. 

במפרט האבזור בשתי הגרסאות: תאורת לד, מפתח חכם, צג "10.25, בקרת אקלים דו-אזורית, תפעול חשמלי למושב הנהג; בהיברידית-נטענת חישוקי "18 וגג זכוכית; בחשמלית חישוקי "17 ומחוונים מוקרנים.

מחיר קיה נירו החדש בגרסה ההיברידית-נטענת הוא 185,000 שקלים, ומחיר הדגם בגרסה החשמלית 200,000 שקלים.

קיה נירו לוגו
צילום: אדר לב-ארי